در نشست نخستین المپیاد ملی رویش اعلام شد: راه‌اندازی بازیخانه در شیراز

شیراز (پانا) - رئیس سازمان دانش آموزی فارس از برگزاری نخستین المپیاد ملی بازی های فکری با عنوان «رویش » از روز 10 اسفندماه در شیراز خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد
در نشست  نخستین المپیاد ملی رویش اعلام شد: راه‌اندازی بازیخانه در شیراز

محسن کلاری صبح امروز در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه سازمان دانش آموزی بر اساس رسالت و ماموریت تربیت اجتماعی خود احیاء بازی های فکری و بومی را در کشور برعهده دارد گفت: در همین راستا سازمان دانش آموزی فارس از دو سال پیش باهدف آشنایی دانش آموزان با بازی‌های فکری و دور کردن آنان از بازی‌های رایانه‌ای و فضای مجازی اقدام به برگزاری المپیاد بازی‌های فکری در استان کرده است.

وی بازی های فکری را جایگزینی مناسب برای بازی‌های ناسالم و غیر مفید رایانه ای دانست و افزود: تلاش ما در این المپیاد هدایت دانش‌آموزان به سمت بازی‌های فکری و ایجاد خلاقیت، تحرک، پرورش و رویش استعدادهای دانش آموزان و جهت دهی به انرژی ها و علاقمندی ها ی نونهالان و نوجوانان است .

رئیس سازمان دانش آموزی فارس ادامه داد: بازی های فکری سبب بروزخلاقیت، هیجانات و استعدادها در کنار تعامل های گروهی و فردی در دانش آموزان می شود.

بازی های فکری سبب بروزخلاقیت، هیجانات و استعدادها در کنار تعامل های گروهی و فردی در دانش آموزان می شود.

تجربه نخستین و موفق دو سال برگزاری این دوره از مسابقات در فارس همراه با استقبال گسترده از سوی دانش آموزان سبب شد تا امسال اقدام به برگزاری این المپیاد در سطح کشور کنیم .

وی از راه اندازی بازیخانه در شیراز برای نخستین بار خبر داد و افزود: ما برای نخستین بار بازیخانه که همانند کتابخانه محلی برای بازی و امانت گرفتن کتاب است را در کتابخانه دانش اموز راه اندازی کرده ایم و اعضای کتابخانه دانش آموز استقبال ویزه ای از این بازیخانه و خدمات آن کردند.

این مقام مسووول اظهار کرد: فارس قطب بازی های فکری در کشور است و دبیرخانه دائمی برگزاری المپیاد ملی رویش در شیراز دایر شده است. پیش‌بینی می شود دانش‌آموزان 19 استان کشور در این دوره از رقابت‌ها شرکت کنند و برگزیدگان المپیاد ملی به مسابقات جهانی 2018 اعزام می شوند .

رئیس کمیته روابط عمومی فدراسیون جهانی و مشاور نائب رئیس المپیک بازی های فکری میهمان ویژه این دوره از مسابقات است و امیدواریم بتوانیم امسال نظر فدراسیون جهانی را برای میزبانی المپیاد آسیایی بازی های فکری در سال 2019 جلب کنیم و بتوانیم میزبانی را بگیریم.

وی ادامه داد: در این المپیاد دانش‌آموزان با بازیهای فکری مطابق استاندارد المپیاد بازی های فکری جهان (MSO ) آشنا می شوند و این جایگزینی مناسب برای بازی‌های رایانه‌ای ناسالم است که سبب اتلاف زمان ، و ‌آثار نامطلوب بر نوجوانان است .

مسوول برگزاری این المپیاد نیز درا دامه افزود: امسال ما برای چهار دسته از دانش آموزان شرکت‌کننده در این رقابت‌ها، آموزش رایگان در نظر گرفته‌ایم .
دانش آموزان مستعد و علاقه‌مند که امکان پرداخت هزینه‌های آموزش و یادگیری را ندارند در اولویت آموزش‌های رایگان ما قرار دارند .

محمد رضا احمدی اظهار داشت: فراهم بودن آموزش رایگان برای دانش‌آموزان ورزشکار و افراد برخوردار از استعداد درخشان و همچنین تمامی اعضای پیشتاز این سازمان از برنامه های ویژه امسال است.

وی افزود: تعداد شرکت‌کننندگان در دو دوره المپیاد استانی دو سال قبل بیش از 3000 نفر بوده که برگزیدگان آنها تعداد 36 نفر بوده اند که امسال در مستقیم وارد مرحله ملی می شوند .

احمدی ابراز داشت: بازی های فکری خلاقیت، تمرکز، تحلیل و برنامه‌ریزی، هوش تجسمی، حل مسئله، تحلیل، تفکر استراتژیک و هوش فضایی را به مخاطبان خود می آموزد و فرصت مناسبی برای یادگیری همراه با تفریح و بازی است .

نحوه برگزاری مسابقات به این صورت است که به تمام استان‌های کشور سهمیه ورود داده شده است که افراد ابتدا وارد مرحله مقدماتی می شوند و افراد برگزیده شده در این مرحله وارد مرحله ملی خواهند شد .

نخستین المپیاد ملی رویش با همکاری شرکت آسان پرداخت ( آپ) در روز های 10 تا 12 اسفندماه در 10 رشته و در قالب 12 مسابقه در شیراز برگزار می شود و بیش از 100 نفر عوامل اجرایی و داور این مسابقات هستند.

این مسابقات در 12 رشته از بازی‌های فکری شامل: اتتلو (6*6) جنگا، بلاک آس دو نفره، دومینو برج، لیوان چینی، پنتاگو، بلاک آس 4 نفره، اتتلو حرفه ای ( 8*8 ) ، کریدور ، روبیک ، جنگا و دومینو تاپلینگ و در دو سطح ابتدایی و متوسطه برگزار میشود .

دانش آموزان علاقمند در تمامی مقاطع تحصیلی می توانند از طریق مراجعه به سایت www.IRMSA.ir و www.PISHFARFARS.ir برای ثبت نام در مسابقات و بهره‌مندی از آموزش‌های رایگان اقدام کنند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار