رئیس اداره مشارکت‌های مردمی و مدارس غیردولتی آذربایجان غربی:

دوره‌های توانمندسازی پرسنل در مدارس غیردولتی آذربایجان غربی برگزار می‌شود

ارومیه (پانا) - رئیس اداره مشارکت‌های مردمی و مدارس غیردولتی آموزش و پرورش آذربایجان غربی از تلاش صورت گرفته برای توانمندسازی پرسنل این مدارس خبر داد.

کد مطلب: ۸۰۱۴۳۳
لینک کوتاه کپی شد
دوره‌های توانمندسازی پرسنل در مدارس غیردولتی آذربایجان غربی برگزار می‌شود

افشین سنایی رئیس اداره مشارکت‌های مردمی و مدارس غیردولتی آموزش و پرورش آذربایجان غربی با بیان اینکه مردم در کشورهای مختلف برای کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های نظام آموزشی مشارکت دارند، اظهار کرد: در کشور ما هم مشارکت مردم در آموزش و پرورش شکل‌های مختلفی دارد که انجمن اولیا و مربیان، شورا در مدارس هیات‌ امنایی و مدارس غیردولتی را شامل می‌‌شود به طوری که مدارس غیردولتی در کنار مدارس دولتی در راستای جذب دانش آموز گام برداشته و خدمات مربوط به تعلیم و تربیت را ارائه می‌دهد.

این مسئول با بیان اینکه برای توانمندسازی پرسنل گام برداشته و در این زمینه برنامه‌هایی را اجرا کرده‌ایم، گفت: راه‌اندازی سامانه نظارت جامع بر مدارس، تشکیل کارگروه‌های ارزیابی و نظارت بر سطح استان و به تبع آن در سطح منطقه و شهرستان، پیگیری ثبت اطلاعات شناسنامه آموزشی کارکنان مدارس غیردولتی در سامانه‌ آن، اجرای دوره‌های آموزشی توانمندسازی نیروی انسانی شاغل در این مدارس از جمله اقدامات انجام گرفته است.

وی به تهیه و ارسال کارنمای مدارس در دوره‌‌های دوم متوسطه با هدف تبیین جایگاه مدارس غیردولتی استان اشاره کرد و افزود: در این ارتباط اقدامات لازم برای کیفیت بخشی به خدمات و تضمین آن انجام گرفته و راهکارهای لازم هم ارائه شده است.

رئیس اداره مشارکت‌های مردمی و مدارس غیردولتی آموزش و پرورش آذربایجان غربی لازمه دست یافتن به کیفیت ارزشمند در زمینه آموزش را همکاری همه عوامل دخیل در تعلیم و تربیت از جمله خانواده، جامعه، مدرسه و آموزش و پرورش دانست و گفت: در سال تحصیلی جاری اعمال سیاست هدایت، حمایت و نظارت بر مدارس مهم‌ترین رسالت این سازمان به شمار می‌رود و تلاش برای ارتقای کیفیت آموزشی و پیگیری حقوق کارکنان شاغل در این مدارس وظیفه دیگر این سازمان است.

سنایی گفت: همان طور که رهبر معظم انقلاب عنوان کردند سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یک نقشه راه برای فعالان این عرصه به شمار می‌رود بنابراین لازمه عملیاتی کردن این سند در استان همکاری جمعی و اتخاذ تدابیر لازم مورد نیاز بوده و حمایت مالی نیز برای تحقق یافتن اهداف باید مدنظر قرار گیرد.

این مسئول با بیان اینکه برای تهیه سند ملی تحول بنیادین آموزش و پرورش، از اسناد بالادستی بهره گرفته شد، گفت: همچنین در این سند اهداف نظام در حوزه تعلیم و تربیت، ارزش‌های بنیادین در نظام اسلامی، آرمان‌های بلند نظام هم مورد توجه قرار گرفته و به چشم‌انداز سند بیست ساله 1404 نگاه ویژه‌ای شده است بنابراین برای تحقق بندهای مختلف این سند باید به صورت جدی تلاش شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار