6 هزار و 152 معلول از وسائل کمک توانبخشی بهزیستی بهره مند شدند

زنجان (پانا) - مدیر کل بهزیستی استان زنجان ، با بیان اینکه تهیه و تامین وسائل کمک توانبخشی یکی از مهم ترین خدمات حوزه توانبخشی بهزیستی است گفت: 6 هزار و 152 معلول از وسائل کمک توانبخشی بهزیستی بهره مند شدند.

کد مطلب: ۸۰۱۳۴۷
لینک کوتاه کپی شد
6 هزار و 152 معلول از وسائل کمک توانبخشی بهزیستی بهره مند شدند

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان، محمد محمدی با اشاره به اینکه فرد معلول کسی است که معلولیت وی بر اساس نظر کمیسیون پزشکی تشخیص نوع و تعیین شدت معلولیت، مورد تایید قرار گرفته و کارت معلولیت دریافت کرده باشدو واجد شرایط دریافت هر گونه خدمات توانبخشی باشد اظهار کرد: بهزیستی بر اساس دستورالعملهای جاری خود پس از مطالعه و بررسی نیازهای افراد معلول در گروههای مختلف وطی فرآیند طی شده در کمیته های تخصصی اقدام به تامین و توزیع وسایل و تجهیزات کمکی توانبخشی موجود می کند.

وی با اشاره به اینکه توسعه مراکز روزانه توانبخشی از رویکردهای مورد تاکید بهزیستی است، خاطر نشان کرد: در استان زنجان 13 مرکز روزانه توانبخشی فعال است که ارائه خدمات توانبخشی براساس نیازهای جامعه هدف و با حضور روانشناس، کار درمان و ... صورت می پذیرد.

محمدی یادآور شد: با توجه به ابلاغ اعتبارات در نه ماهه سالجاری مبلغ 3 میلیارد و 916 میلیون ریال برای انواع وسائل کمک توانبخشی از جمله ویلچر حمام ، ویلچر برقی ، تشک مواج ، تشک روی ویلچر ، سمعک ، باطری سمعک ، واکر ، انواع عصا و توالت فرنگی به معلولین و خانواده های آنان تحویل گردیده است .

وی با اشاره به تحویل وسائل کمک توانپزشکی از جمله پوشینه ، وسائل پانسمان و.. تصریح نمود: در نه ماهه سالجاری اعتبارات ابلاغ شده وسائل کمک توانپزشکی بالغ بر 1 میلیارد و 304 میلیون ریال از سوی سازمان بهزیستی کشوربوده است.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت : بهزیستی تنها دستگاه در راستای فعالیت‌های معلولان نیست و باید دستگاه‌های متولی و فرهنگی نیز در راستای ایجاد نحوه تعامل با معلولان فعالیت نمایند.

محمدی گفت: توانبخشی مجموعه‌ای است که اقدامات هدفمند را، در جهت قادر سازی شخص معلول، به منظور دست یابی به سطح نهایی توانایی و عملکرد جسمی، حسی، ذهنی روانی، اجتماعی و حفظ این توانایی ها انجام می دهد.

گفتنی است: در حال حاضر بیش از 23 هزار خانوار مددجو در سامانه خدمات الکترونیکی بهزیستی ثبت گردیده است

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار