رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی خبر داد:

هزینه 16 میلیاردی شرکت گرجستانی برای اکتشاف معدن طلای اندریان

خبرگزاری پانا:رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی از هزینه 16 میلیاردی شرکت گرجستانی برای اکتشاف معدن طلای اندریان خبر داد.

کد مطلب: ۸۰۱۲۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، محمدجعفر عظمایی در جلسه ستاد اجرایی معدن در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان این که استان آذربایجان شرقی با وجود 8.7 میلیارد دلار ذخیره مواد معدنی دارای رتبه برتر در کشور است اظهار کرد: آذربایجان‌شرقی یکی از مناطق غنی معادن کشور بوده و از نظر وجود ذخایر مختلف و متنوع معدنی دارای موقعیت خاصی است.

وی افزود: تنوع عوامل زمین‌شناسی و شرایط ویژه حوض‌های رسوبی موجود در منطقهباعث ‌شده است تا مجموعه‌ای غنی از ذخایر معدنی فلزی و غیرفلزی در این استان وجود داشته باشد.

عظمایی با بیان این که انجام مطالعات اکتشاف معادن و بهره‌برداری از آنها در سند راهبردی توسعه بخش صنعت و معدن کشور جزو برنامه‌های پیش‌بینی شده آمده است گفت: در حال حاضر نیز مشکل معدن طلای اندریان حل شده و شرکت گرجستانی 16 میلیارد برای اکتشاف آن هزینه کرده است.

عظمایی به عملکرد موفق سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در بخش معدن اشاره کرد و افزود: در حال حاضر متقاضی خارجی برای مزایده‌های معدن وجود دارد و این امر نشانگر موفقیت سازمان در جذب سرمایه‌گذاران خارجی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی همچنین گفت: در سال 91، 42 فقره پروانه بهره‌برداری صادر شده که این رقم نیز نسبت به سال 90، افزایش 21 درصدی داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار