امام جمعه کرج:

راه واردات به کشور باید بسته شود

کرج (پانا) - امام‌جمعه کرج گفت: نمی‌توان تنها از اقتصاد مقاومتی دم زد و کاری نکرد بلکه باید برای رفع مشکل اقتصادی حرکتی اساسی انجام داد و اول‌ازهمه راه ورود واردات به کشور را مسدود کرد.

کد مطلب: ۸۰۱۲۶۶
لینک کوتاه کپی شد
راه واردات به کشور باید بسته شود

به گزارش خبرنگارا پانا از البرز آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرج گفت: رانت، تجمل‌گرایی، اشرافی گری و جیره‌خواری بدترین رفتاری است که می‌تواند توسط مسئولان انجام شود ازاین‌رو رهبر معظم انقلاب همواره در این رابطه توصیه‌های لازم را انجام می‌دهند.

وی بابیان اینکه مسئولان انقلابی مخالف نابرابری اقتصادی در جامعه هستند، افزود: اگر در این شک دارید که راه انقلابی و اسلامی را پیش‌گرفته‌اید یا نه، به سبک زندگی خود توجه کنید، اگر ذره‌ای میل به تجمل‌گرایی داشته باشید و برای رسیدن به اهداف دنیایی و پوچ در تلاش بودید، بدانید که از مسیر انقلاب دور شده‌اید.

امام‌جمعه کرج بابیان اینکه گروهی در نظر دارند مردم را از ادامه مسیر و اهداف انقلاب دور کنند، ادامه داد: تمام تشکیلات نظام و دولت باید برپایه اهداف انقلاب و اسلام حرکت کنند و اگر در مسیر خلاف حرکت می‌کنند باید در رفتار خود تجدیدنظر کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی باید به طبقه ضعیف در جامعه توجه ویژه شود، بیان کرد: گروهی که به قشر غنی جامعه دل‌بسته هستند قطعاً از مسیر انقلاب دور شده‌اند و "ارتجاع" رخ‌داده است که نشان می‌دهند انقلابیون سابق به راه اشتباه رفته‌اند.

وی بابیان اینکه باید علم و دانش تولید محصولات مرغوب در دستور کار قرار گیرد، توضیح داد: نمی‌شود از اقتصاد مقاومتی دم زد اما باب واردات کشور را بازکنیم و با قاچاق سازمان‌یافته کالا مقابله نکنیم درحالی‌که از طرفی شاهد هستیم ادارات دولتی نیز برای تأمین نیازهای خود از کالای خارجی استفاده می‌کنند و هیچ حمایتی از تولیدات داخلی نمی‌شود.

امام‌جمعه کرج متذکر شد: شرکت‌های تولیدی در استان البرز وجود دارد که از کیفیت بالایی برخوردار است و البسه درخور فرهنگ ایرانی تولید می‌کند اما با کوهی از مشکلات مواجه هستند.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه خاطرنشان کرد: اهل ایمان باید در امور مختلف جامعه حضور مستمر و پررنگ داشته باشند تا افرادی که سعی دارند فرهنگ ما را از بین ببرند ناکام بمانند.

وی به لزوم حفظ خط و مسیر انقلاب اشاره کرد و یادآور شد: اتفاقات و شلوغی‌های اخیر به دلیل فراموش‌شدن خط انقلاب و انحراف در این مسیر به وجود آمده است؛ باید رفتار ما به شکلی باشد تا دشمنان به خود اجازه ندهد در مسیر و خط انقلاب انحراف به وجود آورند.

امام‌جمعه کرج با تأکید بر اینکه لازم است راه واردات تکنولوژی به روی دانش سایر کشورها افزوده شود، تصریح کرد: در حال حاضر شاهد حضور بیش از 3 میلیون نفر بیکار در جامعه هستیم و از طرفی تولیدات فرهنگی کشور حمایت کافی و لازم نمی‌شود.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حوادثی که در شب شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در تهران به وقوع پیوست، یادآور شد: دشمنان سعی دارد در کوتاه‌ترین زمان ممکن آرامش و امنیت کشور را تحت شعاع قرار دهند و برهم بزنند.

وی تأکید کرد: هیچ فرقه و گروهی توان مقابله با جمهوری اسلامی ایران را ندارند و این اقدامات توسط دشمنان ساماندهی می‌شوند که باید هوشیار باشیم و اجازه ندهیم مسیر و رد دشمن در این‌چنین اتفاقات گم شود.

خطیب نماز جمعه کرج بیان کرد: فرقه‌هایی در استان البرز در حال فعالیت هستند که پس‌ازاین اتفاقات اخیر با ارسال نامه‌ای اعلام برائت کردند.

آیت‌الله حسینی همدانی تأکید کرد: اقدامات وحشیانه برخی از آشوب گران که تعلق به فرقه خاصی داشتند سه شهید نیروی انتظامی را به‌جای گذاشت از طرفی شاهد این بودیم که نیروهای انتظامی بااقتدار کامل مقابله این بی‌قانونی ایستادند و بیش از 300 نفر از این فرقه که اقدام به تجمع کرده بودند دستگیر شدند.

وی در پایان بابیان اینکه مردم معتقد هستند افرادی که به‌نظام و سربازان این مملکت خیانت کرده و اقدام به کشتن این قشر داشته‌اند باید به سزای عمل خود برسند، متذکر شد: با افرادی که به هر نحوی در نظر دارند به اهداف انقلاب و اقتدار کشور ضربه بزنند باید برخورد جدی شود و مجازات درخور صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز افزود: نظام به هیچ فرقه و گروهی اجازه بر هم زدن امنیت مردم را نخواهد داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار