گزارشی از روز ششم سانحه سقوط هواپیما؛

شرایط جوی همچنان نامساعد است / جعبه سیاه ATR آسمان از لاشه هواپیما جدا نشده است

یاسوج( پانا) ـ مدیرعامل جدید جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: شرایط نامناسب هوا مانع از ادامه عملیات انتقال اجساد از منطقه شده است.پیش بینی می‌شود این روند تا روز دوشنبه ادامه داشته باشد.در حال حاضر شرایط بد جوی پایدار بوده و امکان تردد در منطقه نقل وجود ندارد.

کد مطلب: ۸۰۱۲۳۳
لینک کوتاه کپی شد
شرایط جوی همچنان نامساعد است / جعبه سیاه ATR آسمان از لاشه هواپیما جدا نشده است

به گزارش پانا از یاسوج، شش روز از سقوط هواپیمای مسافربری تهران-یاسوج می گذرد و نیروهای امدادی همچنان در تلاش برای یافتن اجساد و انتقال آن ها به پاینن کوه هستند.

سید امان‌الله جهانبین مدیر عامل هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: شرایط جوی در ارتفاعات نامساعد است، برای ادامه عملیات نشست بحران با مسئولان ستاد بحران کشور، فرمانده نیروی زمینی ارتش و فرماندهان سپاه برگزار شده است.

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در گفت و گوی تلویزیونی شبکه دنا بیان کرد: در اولین جلسه‌ای که در نشست ستاد بحران استان در ساعت 10 صبح در فرودگاه یاسوج داشتیم که یکی از گزینه‌های ما در بین گزینه‌های اولیه؛ ربایش هواپیما بود.

عزیز فیلی افزود: در یکی از پروازهایی که بالگردها در روز دوم حادثه داشتند،بالگرد حامل وزیر، استاندار و نماینده مجلس با شانس روبرو شد که حادثه‌ای برای آن‌ها پیش نیامد.

وی با بیان اینکه هواپیما تنها متلاشی شده اظهار کرد: هر چند این سانحه در بدترین نقطه ممکن اتفاق افتاد و در میان سقوط هواپیماها در سال‌های اخیر این نقطه سخت‌ترین نقطه بوده است اما خوشبختانه هیچ گونه انفجاری که با آتش‌سوزی همراه باشد صورت نگرفته است.همین دلیل موجب شده که هیچ جسدی سوخته نشود.

فیلی ادامه داد: در این سانحه 12 استان درگیر حادثه هستند که 33 نفر از اجساد متعلق به تهران هستند.

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه پایان عملیات معلوم نیست بیان کرد: برخی پیکرها در محل حادثه جمع‌آوری شده‌‌اند که از طریق زمینی و یا هلی‌برن در صورت مساعد شدن هوا انتقال داده می‌شوند.

هواپیمای آسمان ۴ دقیقه قبل از سقوط وضعیت عادی داشته است


رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: ۴ دقیقه پیش از سقوط هواپیما مکالمه‌ای از یکی از مسافران هواپیما با فردی که در فرودگاه یاسوج منتظرش بوده وجود دارد. این مکالمه بسیار عادی بوده و نشان می‌دهد که شرایط هواپیما پیش از سقوط بسیار عادی بوده و مشکلی وجود نداشته است.

رضا کوچی افزود: بزرگترین قطعه‌ای که تاکنون از اجساد پیدا شده، بالاتنه بدن یک انسان است که این نشان می‌دهد هواپیما با کوه برخورد کرده و اجساد تکه تکه شده است.
وی تصریح کرد: این امکان وجود دارد که هواپیماهای مشابه ATR نیز دچار سانحه شوند، لذا تا بازخوانی جعبه سیاه دیگر این هواپیماها پرواز نمی‌کنند که اقدام صحیحی است.

احتمالا عملیات در محل سقوط هواپیما از روز دوشنبه از سر گرفته شود

سرپرست هلال احمر استان لرستان اظهار کرد: بارش برف در محل سقوط هواپیما ادامه دارد و احتمالا عملیات از روز دوشنبه از سر گرفته شود.

محمدی با توجه به بارش برف و افزایش برف در محل سقوط گفت: در عملیات بعدی باید از سونداژ برای یافتن لاشه و اجساد استفاده کنیم. از مردم محلی می خواهیم به هیچ وجه به ارتفاعات محل سقوط صعود نکنند.


جعبه سیاه ATR آسمان از لاشه هواپیما جدا نشده است


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد :جعبه نارنجی رنگ هواپیمای ATR آسمان معروف به جعبه سیاه توسط امدادگران مشاهد شده است.

عزیز فیلی افزود: آنگونه که امدادگران می‌گویند جعبه سیاه از یکی از قطعات لاشه هواپیما جدا نشده است.جعبه سیاه سنگین بوده که امکان حمل آن در این شرایط آب و هوایی و با وجود برف، کولاک و وجود پرتگاه‌های خطرناک امکان پذیر نبود.

۱۰ کوله از بقایای اجساد جان باختگان ATR آسمان منتقل شد

مقام سازمان هواپیمایی کشوری با تکذیب ادعای مطرح شده درباره استفاده از چوپان برای یافتن لاشه ATR آسمان گفت:‌کل بقایای اجساد پیدا شده 10 کوله پشتی است و هیچ جسد سالمی تا الان پیدا نشده است.
وی افزود: با توجه به بارش‌ها احتمال این‌که بتوانیم تا بهار وارد محل سقوط هواپیما شویم،‌کم است. از این رو روی آموزش تکاوران تمرکز کرده‌ایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار