در نشست سازمان آیسسکو

بطحایی: میلیون‌ها کودک در سراسر جهان از حق مسلّم تحصیل محروم هستند

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در کنفرانس سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی اسلامی(آیسسکو) در مورد حقوق جهانی کودک در ایران صحبت کرد.

کد مطلب: ۸۰۱۲۲۶
لینک کوتاه کپی شد
بطحایی: میلیون‌ها کودک در سراسر جهان از حق مسلّم تحصیل محروم هستند

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، متن کامل سخنرانی سیدمحمد بطحایی به شرح زیر است:

بسیار خرسندم که در این اجلاس مهم و ارزشمند با شما سخن می گویم. بر خود فرض می دانم از جناب آقای دکتر عثمان التویجری، دبیر کل محترم آیسسکو و همکارانشان بخاطر برگزاری این کنفرانس مهم تشکر و قدردانی نمایم. همچنین مراتب سپاس و قدردانی خود را از مهمان نوازی دولت پادشاهی مراکش اعلام می دارم.

از نخستین اعلامیه جهانی حقوق کودک تا تصویب پیمان نامه حقوق کودک در سال 1991 از سوی سازمان ملل تاکنون، تلاش های جامعه جهانی بر ترویج و تضمین حقوق کودکان در سرتاسر جهان استوار بوده است. بطوری که هم اکنون حقوق مسلم کودکان بعنوان انسان های کامل، اصلی پذیرفته در جوامع است و مسئولیت ترویج و تضمین آن نیز بر عهده سیاست گذاران و تصمیم گیران کشور ها نهاده شده است. اما با وجود تمام تلاش هایی که تاکنون صورت گرفته مایه تاسف است که هنوز هم میلیون ها کودک در سرتاسر جهان از حقوق مسلم خود از جمله حق تحصیل و برخورداری از حمایت های اجتماعی بی بهره اند و در معرض انواع خشونت های جسمی و روانی و آسیب های گوناگون قرار دارند.

بویژه کودکانی که در محیط های نا امن و درگیر جنگ و خشونت‌ زیست می کنند. نمونه ای از این کودکان، فلسطینی ها هستند که هر روز در معرض انواع خشونت ها قرار دارند و از حقوق مسلم خود بی بهره اند.

جمهوری اسلامی ایران بعنوان یکی از کشور های امضا کننده پیمان نامه جهانی حقوق کودک خود را موظف به اجرای مفاد آن می داند و همواره با تدوین یا اصلاح قوانین و اجرای اقدام های منطبق با اصول پیمان نامه در راستای تحقق بخشیدن به هدف های آن در کشور گام بر میدارد.

جمهوری اسلامی ایران موفق شده است آموزش رسمی برخوردار از کیفیت را برای دختران و پسران در مناطق شهری و روستایی فراهم کند. بطوری که اکنون میزان نام نویسی کودکان سنین مدرسه در کشور ما به بیش از 19%رسیده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار