بیش از 41 هزار دانش آموز آذربایجان غربی در مدارس غیردولتی مشغول به تحصیل اند

رئیس اداره مشارکت های مردمی و مدارس غیردولتی آذربایجان غربی گفت: بیش از 41 هزار دانش آموز در 458 مدرسه غیردولتی استان مشغول تحصیل هستند.

کد مطلب: ۸۰۱۱۰۷
لینک کوتاه کپی شد
بیش از 41 هزار دانش آموز آذربایجان غربی در مدارس غیردولتی مشغول به تحصیل اند

به گزارش خبرنگار پانا آذربایجان غربی، گردهمایی کارشناس مسوولان و کارشناسان مشارکتهای مردمی و مدارس غیردولتی استان صبح امروز در محل باشگاه فرهنگیان ارومیه برگزار شد.

«افشین سنائی» رئیس اداره مشارکت های مردمی و مدارس غیردولتی استان در این گردهمایی اظهار کرد: بیش از 41 هزار دانش آموز در 458 مدرسه غیردولتی استان مشغول تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه در حدود 20 هزار صندلی خالی در مدارس غیردولتی استان وجود دارد؛ گفت: آموزش و پرورش نهادی است که انسان تربیت می کند و برای اینکه به یک جایگاه مدنی برسیم باید به آموزش و پرورش رو بیاوریم.

سنائی از فعالیت 112 مدرسه هیئت امنائی با بیش از 43 هزار دانش آموز در سطح استان خبر داد و گفت: از چالشهای مهم و موثر آموزش و پرورش نابرابری امکانات و عدم تناسب محتوای آموزشی دانش آموزان می باشد که باید مورد توجه مسئولین قرار بگیرد.

وی خاطر نشان کرد: تعداد 723 مرکز آموزشی غیردولتی شامل 365 آموزشگاه علمی آزاد و 358 آموزشگاه زبان در سطح استان فعالیت می کند.

وی با اشاره به اینکه با تصویب مجلس، آزمون ورودی مدارس غیردولتی از سال آینده برگزار نمی شود؛ افزود: پوشش تحصیلی مدارس غیردولتی نسبت به سال آینده رشد چشمگیری داشته است.

رئیس اداره مشارکت های مردمی و مدارس غیردولتی استان از فعالت 6هزار 339 نیروی انسانی شاغل در مدارس غیردولتی استان خبر داد و افزود: باید مدارس غیردولتی را با رویکرد اشتغال زایی و بهبود کیفیت آموزش توسعه دهیم.

این مقام مسوول با اذعان به اینکه از موسسان مدارس غیر دولتی در راستای ارائه خدمات بهتر حمایت می کنیم؛ خاطر نشان کرد: رقابت سالم در بین مدارس غیردولتی منجر جلب رضایت مردم می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار