در اداره کل آموزش و پرورش صورت پذیرفت؛

اجرای طرح غربالگری سلامت مردان برای کارکنان اداری

زاهدان (پانا) - رییس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با اشاره به اجرای طرح غربالگری سلامت مردان شاغل در این اداره کل می گوید این آموزش ها با هدف حساس سازی، فرهنگ سازی و آموزش جامعه در خصوص سلامت مردان برنامه ریزی شده است. به اعتقاد او برخی از بیماری های پر خطر بدون علامت هستند.

کد مطلب: ۸۰۰۹۷۹
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح غربالگری سلامت مردان برای کارکنان اداری

فاطمه سالاری اظهار کرد: با توجه به اهمیت و شیوع کم تحرکی در جامعه و تاثیر آن در کلیه ابعاد سلامت، از جمله بروز بیماری‌های غیر واگیر همانند قلبی عروقی، سرطان، چاقی، فشار خون، دیابت... و به منظور پیشگیری اولیه و تشخیص زودهنگام این بیماری های خطیر و بدون علامت طرح غربالگری و دوره آموزشی سلامت مردان در این اداره برگزار گردید.

او گفت: این طرح به مناسبت هفته ملی سلامت مردان برای 200 نفر از همکاران مرد شاغل در این اداره کل انجام پذیرفت.

رییس اداره سلامت و تندرستی اداره کل تصریح کرد: یکم تا هفتم اسفند ماه هفته ملی سلامت مردان نامگذاری شده و با برنامه ریزی های انجام شده با مرکز بهداشت استان این طرح در اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد.

وی با اشاره به حضور کارشناسان سلامت روان و تغذیه در این اداره و ثبت پرونده الکترونیکی سلامت همکاران در سامانه سیب وزارت بهداشت و درمان، عنوان داشت: همکاران محترم در یک چکاب کامل تمامی آزمایشات مربوط به سلامت اولیه را به صورت رایگان دریافت کردند.

وی ادامه داد: در این راستا دوره آموزشی ضمن خدمت 8 ساعته نیز به منظور آشنایی هر چه بیشتر همکاران با اصول اولیه سلامت و رعایت نکات بهداشتی در محل نمازخانه برگزار گردید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار