سرپرست دانشگاه فرهنگیان: نظام آموزشی قوی آینده‌نگر است

تهران (پانا) - سرپرست دانشگاه فرهنگیان با تاکید بر ضرورت آیند‌ه‌نگری در نظام آموزشی تصریح کرد برنامه‌ریزی‌هایی براین اساس در دانشگاه انجام شده است.

کد مطلب: ۸۰۰۹۷۷
لینک کوتاه کپی شد
سرپرست دانشگاه فرهنگیان: نظام آموزشی قوی آینده‌نگر است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، حسین خنیفر در هجدهمین اجلاس مدیران استانی، سرپرستان پردیس ها و مراکز دانشگاه فرهنگیان ضمن تقدیر از تلاش های همکاران در استان ارزشمند و استراتژیک هرمزگان، با تاکید بر لزوم حرکت دانشگاه به سمت معلم دانشی و حرکتی گفت: برای تحول و دگرگونی نظام آموزشی باید در 6 بعد آموزشی و اصلی درنگ و حرکت کرد.

خنیفر منابع انسانی را مهمترین بعد تحول و توسعه دانست و تصریح کرد: وجود نیروی انسانی کارآمد، بهسازی و وجود فضاهای کالبدی و فیزیکی مناسب و برنامه ریزی از ابعاد دگرگونی در نظام آموزشی است.

وی با بیان اینکه نظام آموزشی قوی است که آینده نگر باشد بر لزوم برنامه ریزی بر اساس افق های میان مدت(10 ساله) و بلند مدت (100 ساله) در دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان با تاکید بر مشکل گشا بودن علاوه بر دیدن مشکلات افزود: هر استاد در دانشگاه فرهنگیان باید نقاد حرفه‌ای باشد و به منظور ارتقای کیفیت به نقد محتواهای درسی با ارائه راه حل بپردازد.

وی با اشاره به ضرورت تربیت معلم متخصص گفت: باید با تمام ظرفیت به تربیت معلم پرداخت، سپس خروج از نیاز کمی به سمت کیفیت و سپس به سمت استاندارد حرکت کرد.

خنیفر با تاکید بر اهمیت غربالگری محتواهای درسی و در صورت نیاز بازنگری آن، بر لزوم اندیشه ورزی، ارزشیابی عملکرد، ارزشیابی کیفی درسی و ضرورت تولید نشریه علمی و پژوهشی در هر استان تاکید کرد.

وی با بیان اینکه بودجه همیشه پول نیست تصریح کرد: مدیر موفق مدیریت بدون پول است، گاهی بودجه به معنای فرصت سازی و گرفتن قول ها است.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان به ارائه مطالبی در خصوص نحوه تربیت معلم، شرایط پذیرش و ارزشیابی صلاحیت های معلمی، محتوای درسی و کارورزی، در تربیت معلم جهان پرداخت.

وی با اشاره بر اهمیت قاعد هرم آموزشی و آموزش ابتدایی در تربیت معلم جهان اظهار کرد: آموزش ابتدایی گذرنامه زندگی است و کسانی که گذرنامه خوبی نگیرند در آینده موفق نخواهند بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار