از سوی سید محمد بطحایی به معاونان آموزش ابتدایی استان‌ها ابلاغ شد؛

ممنوعیت ارایه تمرین‌های درسی در نوروز / دستورالعمل داستان‌خوانی، داستان‌گویی و داستان‌نویسی جایگزین پیک‌های نوروزی شد

از معرفی کتاب‌های خاص و تحمیل هزینه به خانواده‌ها جدا پرهیز شود

تهران (پانا) – به دستور سید محمد بطحایی وزیر آموزش‌وپرورش شیوه‌نامه داستان‌خوانی، داستان‌گویی و داستان‌نویسی جایگزین پیک‌های نوروزی به معاونان آموزش ابتدایی استان‌ها ابلاغ شد.

کد مطلب: ۸۰۰۹۷۰
لینک کوتاه کپی شد
ممنوعیت ارایه تمرین‌های درسی در نوروز / دستورالعمل داستان‌خوانی، داستان‌گویی و داستان‌نویسی جایگزین پیک‌های نوروزی شد

دستورالعمل داستان‌خوانی، داستان‌گویی و داستان‌نویسی که امسال جایگزین پیک‌های نوروزی شده است همراه با نامه سیدمحمد بطحایی برای اجرا در مدارس سراسر کشور ابلاغ شد.

در مقدمه این نامه آمده است: در بهار فرصتی فراهم می‌شود برای تقویت خوب دیدن، خوب شنیدن، خوب سخن گفتن و خوب لذت بردن از آموزه‌های طبیعت؛ لذا شایسته است به فرزندانمان فرصت دهیم تا به تماشای جهان بنشینند. نیازی به تکالیف تکراری نیست. سعی کنیم با نگاهی متفاوت یادگیری را برای فرزندانمان لذت‌آفرین کنیم.

در این نامه از مدارس خواسته شده است به چند نکته اساسی را در مدارس ابتدایی مد نظر قرار دهند:

فراهم آوردن فرصت کنار خانواده بودن، کار در سفر و استفاده از زیبایی‌های طبیعت و توجه به آن در فعالیت‌های داستان‌خوانی، داستان‌گویی و داستان‌نویسی مورد توجه قرار گیرد.

از قالب‌های متنوع متناسب با توان و علایق بچه‌ها برای لذت بردن از یادگیری استفاده شود و استان‌ها گزارشی از فرایند اجرا به همراه بازخوردهایی از احساس دانش‌آموزان و خانواده‌ها از مناطق و مدارس جمع وآآوری کنند و تا تاریخ 30 فروردین 97 به معاونت آموزش ابتدایی ارسال شود.

تاکید می‌نماید استفاده از هرنوع تکلیف مرسوم سال‌های قبل به‌ویژه پیک‌های نوروزی یا تمرین‌های درسی ممنوع است و انتظار می‌رود همکاران محترم با بهره‌مندی از راهنمای پیوست تکالیف دانش‌آموزان را تعیین کنند.

راهنمای داستان‌خوانی، داستان‌گویی و داستان‌نویسی جایگزین پیک‌های نوروزی (سال 96-97)

در این راهنما بر 3 نکته تاکید شده است:

انتخاب کتاب محدود نشود. دانش آموزان در انتخاب کتاب آزاد هستند و آموزگاران و والدین می‌توانند در انتخاب کتاب دانش‌آموزان را راهنمایی کنند.

از معرفی کتاب‌های خاص و تحمیل هزینه به خانواده‌ها جدا پرهیز شود.

از قالب‌های متنوعی مثل سفرنامه، گزارش‌نویسی، نمایش‌نامه، مصاحبه، شعرخوانی، داستان‌گویی، شعر و تصویر برای داستان‌گویی استفاده شود.

در این دستورالعمل به ویژگی‌های فعالیت داستان‌خوانی، داستان‌گویی و داستان‌نویسی و همچنین قالب و فرایند اجرای فعالیت شامل روش‌های پیشنهادی برای تهیه کتاب داستان، شیوه‌های پیشنهادی برای اجرای فعالیت، شیوه‌های پیشنهادی ارائه گزارش عملکرد دانش‌آموزان به کلاس و شیوه‌های پیشنهادی بررسی فعالیت داستان‌خوانی، داستان‌گویی و داستان‌نویسی و ارائه بازخورد به آنان پرداخته شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار