مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان:

توجه به مهارت های ارتباطی افراد باید مدنظر کار گزینش گران قرار گیرد

کرمان(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در گردهمایی گزینشگران شهرستان ها و مناطق استان، گفت: توجه به محور اخلاق به عنوان شرط نخست گزینش نیروی آموزشی در آموزش و پرورش است و توجه به مهارت های ارتباطی افراد باید مدنظر کار گزینش گران قرار گیرد.

کد مطلب: ۸۰۰۹۴۵
لینک کوتاه کپی شد
توجه به مهارت های ارتباطی افراد باید مدنظر کار گزینش گران قرار گیرد

محمد محسن بیگی در این مراسم، بر اهمیت امر گزینش تاکید کرد و گفت: در بیان اهمیت گزینش در یک کلام می توان گفت که گزینش در فرآیند جذب نیروی انسانی، اولین خاکریز است زیرا قرار است از بین خوبان خوبترین ها انتخاب شوند.

وی توجه به محور اخلاق را مهمترین محور در انتخاب معلمان دانست و بر این امر تاکید کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان، گفت: فلسفه بعثت پیامبران بنا نهادن اخلاق بود و معرف دین و ارزش ها نیز بر مدار اخلاق هستند و اگر اخلاق نباشد در پی آن سایر شروط نیز وجود نخواهند داشت.

محسن بیگی با تاکید بر اینکه ملاک گزینش افراد وضع حال افراد است، بیان کرد: افراط و تفریط در گزینش افراد پذیرفتنی نیست و باید در انتخاب و گزینش وسعت دید داشت.

محسن بیگی تغییر رویه و نگاه ها را در مجموعه گزینش مثبت ارزیابی کرد و گفت: نگاه به گزینش اصلاح شده است و ارتباطات عاطفی بین گزینشگران و افراد باعث شده است تا نگاه ها تغییر کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بزرگترین سرمایه در آموزش و پرورش را نیروی انسانی عنوان کرد و افزود: معلم بر اساس آموزهای دینی کمک کار، هدایت گر و راهنما است و باید بکارگیری معلمان تحت شرایط بیرونی قرار نگیرد و معلم تمام شرایط لازم را داشته باشد تا تحول در آموزش و پرورش صورت گیرد.

وی گفت: گزینش باید هوشمندانه، عاقلانه و برنامه ریزی شده باشد و اگر بدرستی عمل شود نتیجه بهتری خواهد داد.

محسن بیگی اجرای دستورالعمل های کامل گزینش، رعایت انصاف و قضاوت های درست، عدم تنگ نظری و اعمال سلایق شخصی را از بزرگترین وظایف مسئولین گزینش عنوان کرد و بر این امر تاکید کرد.

وی خاطر نشان کرد: بزرگ ترین و مهم ترین وظیفه، نقش و حرفه ای که معلم می تواند داشته باشد مهارت ارتباطی است که باید در انتخاب افراد در آموزش و پرورش ملاک قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، گفت: کسانی که وارد آموزش و پرورش می شوند باید زبان و بیان ارتباطی با دانش آموز را فراگرفته باشند و شرایط لازم را برای ورود به دستگاه تعلیم و تربیت داشته باشند.

برپایه این گزارش گردهمایی گزینش گران شهرستان ها و مناطق استان با حضور محمد محسن بیگی مدیرکل آموزش و پرورش استان، علی شاهمرادی مدیر هسته گزینش استان و سایر کارشناسان حوزه ستادی در محل سالن کنفرانس هتل آسمان برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار