معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش؛

مافیای اقتصادی در تلاش برای ایجاد مانع در روند تصحیح مسیر نظام آموزشی است

مشهد (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پروش با بیان اینکه بسترهای تحول در آموزش و پرورش در همه ابعاد آماده است، تاکید کرد اقدامات اولیه و آغازین اساسی در این زمینه شکل گرفته است

کد مطلب: ۸۰۰۹۳۴
لینک کوتاه کپی شد
مافیای اقتصادی  در تلاش برای ایجاد مانع در روند تصحیح مسیر نظام آموزشی است

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی، در آیین معارفه مدیرکل جدید آموزش و پرورش خراسان رضوی در مشهد اظهار کرد: باید روح تربیتی بر فضای تعلیم و تربیت کشور و مدارس سایه گستر شود.
وی با بیان اینکه در معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، سه اولویت و برنامه اصلی کاری در دستور کار است، افزود: توسعه فرهنگ قرآن، نماز و عترت، توسعه مهارت های فردی و فعالیت های اخلاق محور و ایجاد روحیه امید و نشاط در بین دانش آموزان این سه اولویت است.
وی تاکید کرد: آموزش و پرورش بستر توسعه یک کشور است و اگر قرار است کشوری مسیر توسعه و پیشرفت پایدار را بپیماید حتما این تحول باید از نظام آموزش و پرورش آغاز شود.
کاظمی گفت: آموزش و پرورش باید به اولویت اول همه دستگاه ها و بخش ها تبدیل شود و اگر قرار باشد آموزش و پرورش مسیر تعالی و آرمانی سند تحول بنیادین را طی کند همه باید به کمک این حوزه بشتابند.
وی تصریح کرد: آموزش و پرورش با اتکای به منابع داخلی و دولتی به هیچ وجه نمی تواند مسیر تحقق سند تحول را طی کند.
معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: امروز بسترهای تحول در آموزش و پرورش در همه ابعاد آماده است و اقدامات اولیه و آغازین اساسی در این زمینه شکل گرفته است و تدوین پنج زیرنظام مانده از زیرنظام های سند تحول بنیادین که بستر تحقق فعالیت های مختلف در مسیر تحقق سند تحول است، از آن جمله اقدامات است.
وی با بیان اینکه در وزارت آموزش و پرورش تصمیم مهمی گرفته و اجرا شد که آن هم بازگرداندن آموزش و پرورش آموزش زده رقابتی به مسیر اصلی خود بود، افزود: اکنون مافیای اقتصادی که در پشت این رقابتها و فضای آموزش زده قرار دارد، در تلاش برای ایجاد مانع در این مسیر است.
کاظمی تاکید کرد: باید دانش آموزان، شادی و نشاطی را که حقشان است، داشته باشند و برای ایجاد تحول در آموزش و پرورش از این دست اقدامات فراوان باید انجام شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: معلم رکن اصلی تحول در نظام تعلیم و تربیت است و با توجه به اینکه امروز با فضای به نسبت پیچیده تربیتی مواجه هستیم باید معلمان توانمند به مهارت های لازم را نیز داشته باشیم.
کاظمی بیان کرد: باید معلمان را با انگیزه بالا برای ایجاد این تحول توانمند کرد.
در این آیین با قدردانی از خدمات 'علیرضا کاظمی'، که اکنون به سمت معاونت پرورشی وفرهنگی وزارت آموزش و پرورش تعیین شده، 'علی خدابنده' به عنوان مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان خراسن رضوی معرفی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار