مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران: ارتقای کیفیی جایگاه مدرسه مهم ترین است

باقری: حدود ۱۰ هزار کلاس درس نیازمند مقاوم‌سازی هستند

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به درنظر گرفتن راهبرد هایی برای حل مشکلات مهم‌ترین راهبرد را ارتقای کیفی آموزش و جایگاه مدرسه دانست،

کد مطلب: ۸۰۰۸۶۶
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران: ارتقای کیفیی جایگاه مدرسه مهم ترین است

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، عباسعلی باقری در ششمین نشست سلسله مباحث بررسی سند تحول بنیادین کانون اندیشه انجمن اسلامی معلمان شهر تهران، با تبیین برنامهها وعملکردهای آموزش و پرورش شهر تهران از منظر سند تحول، گزارشی از وضع موجود و راهکار چالش های پیش رو ارائه کرد.

وی ضمن اظهار تشکر از برگزاری نشست‌های تخصصی در خصوص گفتمان‌سازی سند تحول و سایر موضوعات مرتبط با آموزش و پرورش توسط تشکل‌های فرهنگی به ویژه انجمن اسلامی معلمان گفت: نیروی انسانی ابتدا در خانواده و سپس در مدرسه آن هم با اولویت دوره ابتدایی تربیت می‌شود، ما در خانواده (برای تربیت) تقریبا وضع خوبی نداریم و دستگاه یا نهادی متولی سرمایه‌گذاری روی خانواده‌ها در این موضوع نیست، پدران و مادران نه بلدند نه کسی به آنها آموزش می‌دهد و اغلب آنها وقت کافی هم برای موضوع تربیت ندارند، پس فقط آموزش و پرورش باقی می ماند آن هم با چالش‌های متعددی که گریبان او را گرفته است.

وضع نیروی انسانی در آموزش و پرورش نامناسب است

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران افزود: در موضوع تعداد نیروی انسانی، از نظر کمی و از نظر کیفی اصلا وضع خوبی نداریم و حتی با نگاه حداقلی و در افق 1400 اگر فکری نشود، وضعیت به مراتب بدتر خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در خصوص وضع فضای آموزشی بیان کرد: به لحاظ فضای آموزشی جز سه، چهار استان آخر کشور هستیم و در سال 1400 جمعیت دانش آموزی ما به عدد یک میلیون و سیصدو چهل و شش هزار خواهد رسید و به 246 مدرسه ابتدایی جدید با حداقل 9 کلاس نیاز خواهیم داشت (با نرم 30 نفر دانش آموز) و در کنار این موضوع حدود 6800 کلاس درس همین امروز باید تخریب و بازسازی شوند و 9900 کلاس هم نیاز به مقاوم سازی دارند، تعداد زیادی از مدارس به لحاظ مکانی باید اصلاح و جابه جا شوند مثلا مدارسی با کوچه های 2 متری یا مدارسی که در کنار اتوبان ها و بزرگراه ها هستند، مدارسی هم وجود دارد که اینها خانه مدرسه هستند یعنی اصولا منزل مسکونی بوده اند و به ناچار به عنوان مدرسه استفاده می شوند.

باقری در ادامه تصریح کرد که آموزش و پرورش شهر تهران چهار راهبرد و سیاست برای حل موضوعات و مشکلات در نظر گرفته است که مهم‌ترین آنها ارتقای کیفی آموزش و جایگاه مدرسه است، اعتقاد من این است که اگر قرار باشد آموزش و پرورش درست شود باید وضعی مدارس را درست کرد و بیشترین امور را به دست مدارس سپرد.

مدرسه باید رویکرد اصلی در یادگیری فرهنگی و تربیتی باشد

وی با بیان اینکه رویکرد اصلی ما باید مدرسه باشد اظهار کرد: بعد از آن راهبرد نهادینه کردن جهت یادگیری فرهنگی، تربیتی است که در سند تحول نیز روی آن تاکید شده است.

باقری ادامه داد: باید مدرسه در هر جایی که قرار گرفته، یک پله بالاتر برده شود. برای رسیدن به این هدف باید روی ارتقای توانمندی مدیران و معلمان کار کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار