وزارت آموزش و پرورش؛

فراخوان سیزدهمین جشنواره پروژه های دانش آموزی تبیان

فراخوان سیزدهمین جشنواره پروژه های دانش آموزی تبیان منتشر شد.

کد مطلب: ۸۰۰۶۸۷
لینک کوتاه کپی شد
فراخوان سیزدهمین جشنواره پروژه های دانش آموزی تبیان

به گزارش خبرنگار پانا از البرز به نقل از وزارت آموزش و پرورش، طرح پروژه های دانش آموزی موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان با هدایت و مشاوره اینترنتی انجام می شود.

بر اساس این گزارش، هدف اصلی این طرح توسعه آموزش مبتنی بر جستجوگری است، بنابراین چشم انداز بلند مدت این طرح به وجود آمدن سیستمی است که به کمک آن بتوان آموزش مبتنی بر جستجوگری را در کل کشور عملی ساخت تا تمام دانش آموزان کشور از مزایای آموزشی آن برخوردار شوند .

بر این اساس، پروژه های دانش آموزی موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان به منظور گسترش فرهنگ پژوهش، لذت بردن از دانستن و عمیق کردن فهم دانش آموزان از طریق یادگیری بر اساس جستجوگری طراحی شده است.

تاریخچه

این طرح از سال 1383 آغاز به کار کرده است و تاکنون دوازده دوره آن در سطح مدارس و مراکز آموزشی پژوهشی کشور برگزار شده است .

مراسم دوازدهمین جشنواره پروژه های دانش آموزی در تاریخ 14 و 15 اردیبهشت ماه سال 1396 در دانشگاه شهید بهشتی تهران با حضور 6000 دانش آموز به همراه دبیران راهنمایشان در قالب 1500 گروه از 20 استان کشور در سه بخش سمینارهای علمی، غرفه های نمایشگاهی و مسابقات دانش آموزی برگزار شد.

بخش های جشنواره

جشنواره پروژه های دانش آموزی تبیان در سه بخش غرفه های نمایشگاهی، سمینارهای علمی و مسابقات برگزار می شود .

نحوه ثبت نام

برای شرکت در جشنواره گروه های دانش آموزی می توانند از میان پروژه های پیشنهادی ارایه شده در بخش پروژه های دانش آموزی که به صورت طرح درس های کامل می باشد و یا بخش کاردستی علمی سایت تبیان با توجه به استعداد، سن و علاقه، موضوع مورد نظر را انتخاب کنند و یا از بانک ایده ها و پروژه های سال های گذشته بهره ببرند و سپس از طریق سامانه ثبت نام الکترونیکی از طریق آدرس projet13.tebyan.net ثبت نام نمایند .

پژوهشگرانی که در پروژه ای غیر از موضوعات تبیان در جشنواره ثبت نام می کنند، جزء بخش دستاوردها و ایده های نو محسوب می شوند و می بایست ابتدا پروژه خود را در بخش پیشنهاد موضوع ثبت نمایند تا ایده پروژه آن ها پس از تایید داوران در بخش بانک ایده به نام دبیر راهنما و خود پژوهشگران ثبت شود .

شرایط ثبت نام

  1. دانش آموزان برای شرکت در جشنواره می بایست گروه های 2 الی 5 نفری تشکیل دهند. و هر دانش آموز مجاز است تنها در یک رشته گرایش ثبت نام نماید .
  2. تعداد گروه های شرکت کننده از هر مقطع تحصیلی مدرسه در بخش غرفه های نمایشگاهی جشنواره 3 الی 5 گروه و حداکثر 15 نفر است .

در این بخش، گروه های دانش آموزی دستاوردهای نمایشی خود را در قالب تابلو نمایش (پوستر و مقاله ارائه خواهند نمود. علاوه بر آن داشتن ماکت، دست سازه و... از پروژه برای این بخش از نمایشگاه الزامی است).

  1. حداکثر تعداد گروه های شرکت کننده در بخش سمینارهای علمی از هر مقطع تحصیلی مدرسه 15 گروه می باشد .

گروه های دانش آموزی شرکت کننده در این بخش نتایج پروژه علمی و تحقیقاتی خود را به صورت پاورپوینت و مقاله برای هیات داوران و بازدید کنندگان در قالب یک سیمنار علمی ارائه خواهند نمود .

  1. با توجه به اینکه بعضی از رشته/گرایش ها به تفکیک مقاطع تحصیلی طبقه بندی شده اند، به هنگام ثبت از صحت انتخاب مقطع، بخش، شاخه و زیر شاخه اطمینان حاصل فرمایید.

علاقمندان می توانند برای دسترسی به اطلاعات در خصوص رشته و گرایش های بخش غرفه های نمایشگاهی و سمینارهای علمی و بخش مسابقات اینجا را کلیک کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار