لاشه هواپیمای‌ تهران - یاسوج‌ پیدا شد

رئیس سازمان امدادونجات هلال‌احمر خبر داد: استقرار 5 گروه از نیروهای هلال احمر در منطقه سقوط هواپیما

تهران (پانا) - رئیس سازمان امدادونجات هلال‌احمر از استقرار پنج گروه از نیروهای تخصصی هلال‌احمر در منطقه سقوط هواپیما و خطر سقوط بهمن در منطقه خبر داد.

کد مطلب: ۸۰۰۶۳۶
لینک کوتاه کپی شد
رئیس سازمان امدادونجات هلال‌احمر خبر داد: استقرار 5 گروه از نیروهای هلال احمر در منطقه سقوط هواپیما

صبح روز یکشنبه 29 بهمن ماه هواپیمای مسافربری تهران - یاسوج با بیش از ۶۰ سرنشین در منطقه سمیرم اصفهان سقوط کرد و به دلیل شرایط جوی منطقه، بارش شدید برف و باران و برودت هوا، عملیات تجسس با مشکلاتی روبرو شد و تلاش‌ها برای یافتن لاشه این هواپیما طی دو روز گذشته نتیجه‌ای نداشت تا این که صبح امروز لاشه این هواپیما در منطقه ای صعب العبور در ارتفاعات دنا پیدا شد.

عملیات جستجو در منطقه پادنای سمیرم در حال پیگیری است. این منطقه در جوار رشته‌کوه بلند دنا قرارگرفته است و با جغرافیای کوهستانی خود، استان‌های اصفهان، چهارمحال بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد را به هم متصل می‌کند.

مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اشاره به عملیات جستجوی لاشه هواپیما به پانا گفت: با توجه به کاهش توده های ابر در ارتفاعات و افزایش میزان دید احتمال یافتن لاشه هواپیما قوت گرفته است.

همچنین روابط عمومی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اعلام کرده است: روز سوم عملیات است و تجسس امدادگران به محض مساعد شدن شرایط جوی در ارتفاعات دنا با حضور 80 تیم عملیاتی تجسس برای یافتن لاشه هواپیما آغاز شده است. چهار فروند بالگرد جمعیت هلال احمر در ارتفاعات خواهند بود تا از وضعیت هواپیما و محل سقوط احتمالی آن اطلاعاتی به دست آید.

لاشه هواپیما پیدا شد

10:15 مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر نیز با تایید خبر پیدا شدن لاشه هواپیما گفت: لاشه هواپیما در منطقه نوقل واقع در شمال‌شرق منطقه دنا و در ارتفاع بیش از ۴۰۰۰ متری پیدا شده است.

سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه نیز با اشاره به پیدا شدن لاشه هواپیمای تهران - یاسوج در ارتفاعات دنا اعلام کرد: صبح امروز سه‌شنبه بالگردهای نیروی هوا فضای سپاه در حین جست‌وجو لاشه هواپیمای آسمان که از تهران عازم یاسوج بود را در ارتفاعات کوه دنا پیدا کردند.

تلاش هلال احمر برای ورود امدادگران به منطقه سقوط هواپیما تا بعدازظهر

11:30 مدیر مرکز کنترل و عملیات هلال احمر گفت: امروز صبح با پرواز بالگردها و پهبادها، منطقه‌ای مشخص شد که احتمالا لاشه هواپیما دیده شده است. از این مناطق عکسبرداری شد و مورد تجزیه و تحلیل قرارگرفت.

شاهین فتحی گفت: این مناطق رشته‌ کوههایی سخت و صعب العبور دارد و امیدواریم تا بعداز ظهر تیم‌های امدادی و جست‌وجوگران بتوانند وارد این منطقه شوند و آن را مورد ارزیابی اولیه قرار دهند.

وی افزود: این منطقه راه عبوری ندارند و تیم‌ها مجبور هستند به صورت زمینی و هوایی پیاده شوند تا جست‌وجوی اصلی را انجام دهند و اجساد و پیکرها را به مناطق پایین‌تر ادامه دهند. در حال حاضر نمی‌توان گفت امکان فرود بالگردها در این منطقه صفر است.

صحت ادعای تماس با مسافران

محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره تماس تلفنی با یکی از مسافران هواپیما در صفحه اینستاگرام خود نوشت: در خصوص اخباری که در مورد وجود گوشی روشن یکی از مسافرین طرح شد و نیز اخبار دیگری که روز گذشته در خصوص تماس یکی از شهروندان یاسوجی با یکی از مسافرین و صحبت با وی در هنگام پرواز مطرح شد، توضیحاتی را عرض می‌کنم.

الف. مطلع شدیم که تلفن همراه یکی از مسافرین پس از ناپدید شدن هواپیما روشن بوده و تا ساعت هفت عصر همان‌روز در دسترس بوده و سپس به دلیل احتمالی اتمام باتری خاموش می‌شود. موقعیت تلفن همراه در سایت روستای کهنگان سمیرم بوده است.

ب. ادعای یکی از خبرنگاران در خصوص تماس شهروندی از یاسوج به یکی از مسافرین و دو مکالمه سی ثانیه‌ای و هفتاد و دو ثانیه‌ای بررسی و بنا بر اطلاعات تماس ثبت شده، این ادعا صحیح است. تماس اول در ساعت ۸:۵۶ دقیقه در شمال پلیس راه نجف آباد به مدت سی و یک ثانیه برقرار و مکالمه دوم در ساعت نه و بیست و هشت دقیقه و در منطقه روستای کهنگان بوده است. البته اظهارات خبرنگار مذکور مبنی بر ساعت ناپدید شدن صحت ندارد و بنا بر اظهارات سازمان هواپیمایی کشوری ساعت ناپدید شدن نه و سی و چهار دقیقه صبح بوده است.

تیم عملیاتی برای پیدا کردن جعبه سیاه هواپیمای تهران یاسوج عازم شدند

محمد سعید شرفی مدیرکل دفتر نظارت بر عملیات سازمان هوانوردی در منطقه سقوط هواپیمای تهران - یاسوج اعلام کرد: تیم ۴ نفره عملیاتی هلال احمر برای پیدا کردن جعبه سیاه هواپیما و اجساد سرنشینان هواپیما عازم محل سقوط شدند.

وضعیت جوی و توپوگرافی منطقه اجازه فرود بالگرد در محل سقوط هواپیمای تهران یاسوج را نمی‌دهد

غفور راستین رییس مرکز فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: وضعیت جوی و وضعیت توپوگرافی تاکنون اجازه نشستن بالگرد در منطقه سقوط هواپیمای تهران یاسوج را نداده است، اما بازهم بررسی‌ها در حال انجام است و بالگرد اورژانس هم در منطقه مستقر است که اگر امکان فرود فراهم شد سریعا در منطقه حضور یابد.

اعزام تیم امداد هوایی به محل سقوط هواپیما برای بررسی چگونگی انتقال اجساد

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به آخرین اقدامات انجام گرفته در مورد لاشه هواپیمای تهران - یاسوج، گفت انتقال اجساد این هواپیما به محض تأیید شرایط جوی به پایین کوه انجام می‌گیرد.

مرتضی سلیمی در گفت‌وگو با پانا، در تشریح آخرین اقدامات پس از یافتن لاشه هواپیمای تهران - یاسوج، اظهار داشت: تیم امداد هوایی به محل سقوط هواپیما اعزام شده است تا شرایط جوی یا برای انتقال اجساد بررسی کند.

تخلیه اولین تیم امداد و نجات در کنار لاشه هواپیما

مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به آخرین وضعیت امداد و نجات گفت: اولین تیم با یک فروند بالگرد در محل اعلام شده فرود آمد و هلیکوپتر توانست نیروهای خود را تخلیه کند. ارتباط تلفنی و بی‌سیمی با عوامل ما در پای لاشه هواپیما برقرار شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر ادامه داد: تیم دوم آماده اعزام است و تیم مستقر در محل می‌تواند اطلاعات دقیق‌تری در اختیار ما قرار دهد و از این لحاظ بسیار اهمیت دارد. اگر بتوانیم پرواز های بعدی را هم ادامه دار داشته باشیم ان‌شالله به سرعت می‌توانیم اجساد را منتقل کنیم.

استاندار: انتقال اجساد جانباختگان سقوط هواپیمای تهران - یاسوج در کمترین زمان انجام می‌شود

علی‌محمد احمدی استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: اجساد به شهر یاسوج منتقل و مراحل قانونی برای تشخیص هویت انجام خواهد شد.

وی افزود: حدود 100 کوهنورد و امدادگر از طریق زمینی یا بالگرد به محل سقوط این هواپیما اعزام شده‌اند.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: براساس پیش‌‌بینی‌های هواشناسی اعلام شده در ساعات آینده سامانه بارشی از شمال و شمال غرب وارد استان می‌شود و تلاش‌ها برای است تا هرچه سریع‌تر اجساد منتقل شوند.

احمدی بیان کرد: تلاش 2 شبانه روزی کوهنوردان، امدادگران و نیروهای مردمی برای یافتن لاشه هواپیمای سقوط کرده و اجساد جانباختگان این سانحه هوایی به ثمر نشست و خانواده‌های آنان از بلاتکلیفی خارج شدند.

ایجاد کمپ استقرار نیروهای امدادی در نزدیک محل سقوط هواپیما

معاون امداد و نجات هلال احمر استان اصفهان از ایجاد یک کمپ در نزدیکترین مکان به محل سقوط هواپیمای برای استقرار نیروهای امدادی خبر داد.

داریوش کریمی، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان در مورد آخرین اقدامات برای حضور نیروهای امدادی در محل سقوط هواپیما اظهار کرد: به دلیل صعب العبور بودن نقطه سقوط هواپیما قصد داریم که مجددا بالگرد با تیم تخصصی اعزام کنیم تا بررسی کنند که احتمال هلی بورن وجود دارد یا خیر؟.

نیروهای هلال احمر و ارتش به اجساد رسیدند

رئیس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر از رسیدن نیروهای هلال احمر و ارتش به اجساد سرنشینان هواپیمای تهران- یاسوج خبر داد.

مرتضی سلیمی اظهار کرد: تیم‌هایی از هلال احمر و ارتش در محل سقوط هواپیما حضور دارند و به اجساد رسیده‌اند. آخرین هلیکوپتر هم در حال ارسال اقلام مورد نیاز ازجمله کیسه جسد و بسکت‌هایی برای انتقال اجساد هستند.

رئیس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر همچنین اضافه کرد: تمام تلاش ما این است که پیش از غروب آفتاب که امکان پرواز وجود دارد تعدادی از اجساد را به پایین منتقل کنند، اما شرایط بسیار دشوار و وزش باد بسیار شدید است و این شرایط حتی دسترسی با هلیکوپتر را هم دشوار می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار