معاون وزیر آموزش و پرورش: آشنائی دانش آموزان با مباحث زیست محیطی باعث حفظ منابع ملی می شود

تهران (پانا) - معاون پژوهش وزیر آموزش و پرورش گفت: کتاب درسی ' انسان و محیط زیست ' از سال گذشته به مباحث درسی دانش آموزان اضافه شده است تا دانش آموزان با مبحث مهم محیط زیست آشنا شده و در نهایت از منابع ملی نگهداری کنند.

کد مطلب: ۸۰۰۶۲۶
لینک کوتاه کپی شد
معاون وزیر آموزش و پرورش: آشنائی دانش آموزان با مباحث زیست محیطی باعث حفظ منابع ملی می شود

به گزارش ایرنا حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان دوشنبه در همایش شیوه های نوین حفاظت محیط زیست در سالن گیت بوستان اهواز افزود: امروز مباحث زیست محیطی یکی از مباحث چالش برانگیز در کشور محسوب می شوند که باید این مباحث به صورت پایه ای در مدارس آموزش داده شوند.
وی اظهار کرد: دستگاه تعلیم و تربیت کشور باید بتواند نسل آینده را به گونه ای تربیت کند که با مبحث محیط زیست آشنایی کامل پیدا کنند تا در آینده اجازه ندهند منابع ملی به راحتی از بین بروند.
وی خاطرنشان کرد: امروز در کشور با کانون های پرخطر زیست محیطی روبرو هستیم که به عنوان مثال در خوزستان با پدیده گرد و غبار و در شمال غرب کشور با ریزگردهای نمک مواجه ایم که اهمیت تبیین این مسائل برای دانش آموزان ضروری است.
معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه دانش آموزان نباید دروس مربوط به محیط زیست را تنها به صورت نظری یاد بگیرند بیان کرد: دانش آموزان باید به صورت عملی و مهارتی نحوه برخورد با محیط زیست را بیاموزند و با نحوه درست زیستن و زندگی کردن آشنا شوند.
مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان نیز در این همایش گفت: دوران تحصیل دانش آموزان در خوزستان نسبت به استان های دیگر 2 سال کمتر است.
محمد تقی زاده افزود: به دلیل شرایط جغرافیای استان و پدیده گرد و غبار هر سال تحصیلی خوزستان 20 روز کمتر است و 20 روز در 12 سال یک دوره تحصیلی معادل 240 روز کاهش زمان تحصیل دانش آموزان است.
وی گفت: به دلیل پدیده گرد و غبار در سال تحصیلی گذشته دانش آموزان خوزستان 18 روز تعطیل بودند ، با وجود این شرایط گاهی با بدترین شکل سطح آموزشی دانش آموزان خوزستانی را ارزیابی می کنند.
تقی زاده با اشاره به اینکه توسعه و پیشرفت جوامع امروزی بستگی به نگاه مردم به مسائل زیست محیطی دارد بیان کرد:
نسل های آینده باید بتوانند با آرامش با استفاده از این منابع زندگی کنند وآموزش و پرورش می تواند با آموزش صحیح نحوه استفاده و برخورد با محیط یست و منابع کشور را به دانش آموزان بیاموزد تا این قشر بتوانند از سرمایه ها و منابع کشوری محافظت کرده و ازاین سرمایه ها به خوبی استفاده کنند.
مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان با تاکید بر اینکه دانش آموزان باید به خوبی معنا و مفهوم کلماتی مثل آب، خاک و هوا و گیاه را بیاموزند و استفاده از آن ها را یاد بگیرند، عنوان کرد: یکی از اقدامات آموزش و پرورش توجه به دوره پیش دبستانی بوده است و هدف از اجباری کردن این دوره ورود یک سال زودتر دانش آموزان به مدرسه نیست بلکه آموزش مهارت های زندگی به دانش آموزان است.
مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان عنوان کرد: خوزستان کانون بزرگترین نبردهای ملی و بین المللی بوده است و جنگ تحمیلی استان را دچار صدمات و عقب ماندگی های زیادی در بخش های مختلف به ویژه در حوزه آموزش کرده است و شرایط اقلیمی جدید و بروز پدیده گرد و غبار امروز، شرایط رابرای تحصیل دانش آموزان سخت تر کرده است.
تقی زاده عنوان کرد: اگر برای هر دانش آموز در یک وعده ماسک تهیه شود برای جمعیت یک میلیون نفری دانش آموزی خوزستان 10 میلیارد ریال باید هزینه شود که امکان خریداری این تعداد را نداریم.
وی افزود: به دلیل شرایط نامناسب جغرافیای در خوزستان سالانه هفت هزار فرهنگی از خوزستان درخواست انتقالی دارند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار