در نشست تخصصی کارگروه جذب درآمدها، منابع و املاک در آموزش‌وپرورش مطرح شد

مشاور وزیر آموزش‌و‌پرورش: در برنامه‌ریزی‌های آموزشی به اقلیم و پتانسیل‌های اقتصادی مناطق باید توجه شود

تهران (پانا) - مشاور منابع درآمدی و اقتصادی وزیر آموزش‌وپرورش بر توجه به اقلیم و پتانسیل‌های اقتصادی مناطق در برنامه‌ریزی‌های آموزشی تاکید کرد.

کد مطلب: ۸۰۰۵۶۳
لینک کوتاه کپی شد
مشاور وزیر آموزش‌و‌پرورش: در برنامه‌ریزی‌های آموزشی به اقلیم و پتانسیل‌های اقتصادی مناطق باید توجه شود

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، منصور مجاوری در این نشست گفت: علم اقتصاد استفاده حداکثری منافع، حداقل منابع و امکانات می‌باشد و باید بتوانیم با تفکر بزرگان اقتصادی، علمی و مذهبی از منابع موجود، استفاده بهینه داشته باشیم.

مشاور اقتصادی وزیر آموزش‌وپرورش با تأکید بر اینکه باید جذب درآمدها، منابع و املاک از نگاه بومی محلی و اقلیمی و پتانسیل‌های موجود هر منطقه موردتوجه قرار گیرد تصریح کرد: خوشبختانه در استان‌ها کارهای بسیار خوب و کاربردی انجام‌شده است و درآمدزایی باوجود مشکلات فراوان اقتصادی برای استان‌ها در سال جاری تا حدی کارگشا بوده است.

مجاوری ادامه داد: در هر سازمان و استانی که بخش برنامه‌وبودجه و حوزه مشارکت‌ها فعال باشند، آن سازمان پویاتر است و اگر این بخش‌ها غیرفعال و یا کمتر فعال باشند آن سازمان از پویایی و طراوت کمتری برخوردار است.

مشاور وزیر با تأکید بر اینکه تغییر کاربری فضاها باید از نگاه بومی شناسی و بر اساس اقلیم آن منطقه صورت پذیرد یادآور شد: تصمیم‌گیری آینده‌نگر باید بر اساس چشم‌انداز 20 سال آینده و قانون برنامه ششم در نظر گرفته شود.

مشاور اقتصادی وزیر با اشاره به برنامه‌ریزی در آموزش‌وپرورش گفت: در شهرها باید پتانسیل اقتصادی، کشاورزی، دام‌پروری، گردشگری را در نظر بگیریم و با توجه به اقلیم آن منطقه برنامه‌ریزی نماییم.

مجاوری، ظرفیت قانون شوراهای آموزش‌وپرورش را بالا دانست و افزود: در قانون شوراها به جایگاه همه بخش‌ها و ارکان اداری، آموزشی، اقتصادی، نظارتی و چگونگی درآمدزایی به اشاره‌شده است که باید احیا و استفاده کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار