ادامه پیام های تسلیت مقام‌های داخلی و خارجی در پی سقوط هواپیمای تهران - یاسوج

تهران (پانا) -در پی سقوط هواپیمای تهران - یاسوج که صبح دیروز ( یکشنبه29 بهمن ماه) باعث جان باختن 66 نفر از هموطنان شد مقام‌های داخلی و خارجی همچنان در پیام‌هایی جداگانه این حادثه تلخ را تسلیت گفتند.

کد مطلب: ۸۰۰۴۵۱
لینک کوتاه کپی شد
ادامه پیام های  تسلیت مقام‌های داخلی و خارجی در پی سقوط هواپیمای تهران - یاسوج

ابراهیم طاهریان، سفیر ایران در ترکیه با ابراز مراتب همدردی و تسلیت خود و همکارانشان در سفارت جمهوری اسلامی و سرکنسولگری‌های ایران در ترکیه به آحاد ملت ایران و به ویژه خانواده‌های جانباختگان حادثه سقوط هواپیمای مسیر تهران یاسوج، از درگاه خداوند تبارک و تعالی علو درجات و رحمت واسعه برای روح بلند جانباختگان مسئلت کرد.

سفیر ایران در خاتمه این پیام از رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهوری و مردم ترکیه که با ارسال پیام و تماس‌های خود با ملت و دولت ایران ابراز همدردی کرده‌اند، تشکر کرد.

وزارت امور خارجه ترکیه نیز با صدور بیانیه‌ای ضمن ابراز مراتب تأثر و تأسف عمیق، سانحه دلخراش سقوط هواپیمای مسافربری شرکت آسمان را به دولت و ملت ایران و نیز بازماندگان قربانیان این حادثه تسلیت گفت.

در بیانیه وزارت خارجه ترکیه آمده است: «با غم و اندوه عمیق خبر جان باختن تعداد 66 نفر از شهروندان ایرانی در سانحه سقوط هواپیما در استان اصفهان را دریافت کردیم و به مردم دوست و برادر ایران تسلیت گفته و از خداوند متعال برای جان باختگان این سانحه رحمت الهی آرزومندیم.»

این بیانیه افزوده که مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه نیز در پی این حادثه با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران تلفنی گفت‌وگو و تسلیت خود را به وی ابلاغ کرده است.

سفارت فرانسه در ایران نیز طی بیانیه‌ای حادثه سقوط هواپیمای ایرانی را تسلیت گفت.

در بیانیه صادره از سوی سفارت فرانسه در این خصوص آمده است: «با کمال اندوه از مرگ ۶۶ ایرانی در حادثه سقوط هواپیمای تهران- یاسوج مطلع گشتیم. سفارت فرانسه خود را در غم بازماندگان قربانیان این حادثه شریک دانسته و صمیمانه به آنان تسلیت می گوید.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «در این شرایط اندوه بار، سفارت فرانسه بر همبستگی خود با مردم و مقامات ایران تاکید می‌کند.»

حموده صباغ​، رئیس پارلمان سوریه در پیامی حادثه سقوط هواپیمای مسافربری ایرانی را به رییس مجلس کشورمان تسلیت گفت.

به گزارشخبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، رییس پارلمان سوریه در پیامی به علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی کشورمان، گفت: «من از طرف خودم و اعضای پارلمان سوریه این حادثه جانسوز را به شما، اعضای مجلس شورای اسلامی و رهبری و دولت و ملت ایران تسلیت می‌گویم.»

وی ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های جان باختگان برای آنها آرزوی صبر و شکیبایی کرد.

شورای وزیران سوریه نیز در پیامی حادثه سقوط هواپیمای مسافربری را به ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران تسلیت گفت و با بازماندگان این حادثه ابراز همدردی کرد.

تسلیت رییس پارلمان سوریه در پی سقوط هواپیمای مسافربری

بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه نیز پیام تسلیتی را خطاب به حسن روحانی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در خصوص قربانیان حادثه سقوط هواپیمای مسافربری ایران، ارسال کرد.

متن پیام به این شرح است:

«جناب رئیس‌جمهور حسن روحانی

رئیس‌جمهوری محترم جمهوری اسلامی ایران

با اندوه و حزن فراوان خبر جان باختن ده‌ها تن از قربانیان بی‌گناه را در حادثه سقوط هواپیمای مسافربری ایران در جنوب استان اصفهان دریافت نمودیم.

این جانب به نام مردم سوریه و به نام شخص خود صمیمانه‌ترین مراتب تسلیت و خالصانه‌ترین همدردی‌های خود را به خاطر این حادثه جانگداز به جنابعالی و خانواده‌های داغدیده و مردم برادر ایران ابراز می دارم. از خداوند عزوجل مسئلت دارم قربانیان حادثه را مغفرت و رحمت واسعه و بستگان شان را صبر و شکیبایی عطا فرماید.

روابط برادرانه‌ای که دو کشور دوستمان را به هم پیوند می‌زند ملت‌های ما را در حوادث ناگوار و امیدهای خود شریک می‌سازد و تجربه‌های تاریخی دو ملت ثابت کرده است که می‌توانند این حوادث دردناک را پشت سر گذاشته و تلاش برای تحقق آینده‌ای که به آن امید دارند، ادامه دهد. از خداوند قادر متعال مسئلت دارم کشور عزیز شما را از گزندهای بد روزگار مصون بدارد.

برادرتان بشار اسد»

سرژ سرکیسیان، رئیس‌جمهوری ارمنستان تسلیت و همدردی خود را با مردم ایران و خانواده قربانیان اعلام کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار