«زنگ تفریح در دانشگاه »، برنامه‌ای برای آمادسازی دانش‌آموزان امروز در برابر چالش فردا

شیراز (پانا) - دبیر دوازدهمین همایش "زنگ تفریح در دانشگاه" در شیراز گفت: این همایش با هدف آشنایی دانش آموزان مقطع نهم تا پیش دانشگاهی با فضای دانشگاه و رشته‌های تحصیلی، کمک به انتخاب صحیح فعالیت‌های علمی دانش آموزان، تاکید بر خلاقیت و کارگروهی و جلب توجه دانش آموزان به کاربرد عملی علوم برگزار می شود.

کد مطلب: ۸۰۰۴۲۴
لینک کوتاه کپی شد
«زنگ تفریح در دانشگاه »، برنامه‌ای برای آمادسازی دانش‌آموزان امروز در برابر  چالش فردا

علیرضا خالقی در گفت‌وگو با خبرنگار پانا با اشاره به تک بعدی بودن تعداد زیادی از دانش‌آموزان در طول دوران تحصیل خود در مدرسه گفت: در دانشگاه چالش های زیادی برای دانشجویان پیش می آید که اکثرا برای مواجهه با آن ها آماده نیستند. بنابراین زنگ تفریح فرصت بسیار مناسبی برای دانش آموزان است تا خود را برای این چالش ها آماده کنند .

این همایش با هدف آشنایی دانش آموزان مقطع نهم تا پیش دانشگاهی با فضای دانشگاه و رشته‌های تحصیلی، کمک به انتخاب صحیح فعالیت‌های علمی دانش آموزان، تاکید بر خلاقیت و کارگروهی و جلب توجه دانش آموزان به کاربرد عملی علوم برگزار می شود.


او افزود: در واقع "زنگ تفریح" این امکان را به دانش آموزان می دهد تا با جرات به آینده نگاه کنند و با شهامت در رابطه با آن فکر کنند .
خالقی با تاکید بر اینکه این همایش قصد ایجاد جهت گیری فکری در دانش آموزان را ندارد، تصریح کرد: ما به افکار دانش آموزان جهت نمی دهیم بلکه ابزار تفکر و تعقل را در اختیار آن ها قرار می دهیم و این بینش و نگاه به آینده بسیار مهم است .
دبیر دوازدهمین دوره ی همایش زنگ تفریح در دانشگاه به دانش آموزان توصیه کرد که از تمامی بسترهای فراهم شده برای رشد و تعالی خود استفاده کنند و افزود: اگر چه 3 روز برای برگزاری این همایش زمان محدودی است اما دانش آموزان باید این توانایی را در خودشان بالا ببرند که بتوانند از یک محیط خوب تاثیر بپذیرند .
خالقی اضافه کرد: از زمانی که وارد کادر اجرایی همایش شدم اعتقاد داشتم که 3 روز زمان بسیار اندکی برای برگزاری همایشی در این سطح کلان وبرای بالغ بر 300 دانش آموز است و زنگ تفریح باید با دانش آموزان ارتباط مستمر داشته باشد و امیدواریم امسال به مدد کمیته ی روابط عمومی و کمیته ی دانش آموزی این امکان را به وجود بیاوریم و در طول سال نیز با دانش آموزان در ارتباط باشیم .
دبیر دوره ی پیشین(یازدهم) همایش زنگ تفریح در دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار پانا،یکی از دلایل علاقه مندی خود به این هماش را کمک به اجتماعی شدن دانش آموزان عنوان کرد.

محمد صالح حسینی که 4 سال به عنوان کادر اجرایی و 4 سال به عنوان دانش آموز در این همایش حضور داشته است با اشاره به برگزاری کارگاه های متفاوت علمی وعملی در طی 3 روز همایش زنگ تفریح در دانشگاه، اظهار داشت: در زمان دانش آموزی با شرکت در کارگاه ساخت بازی های کامپیوتری،علاقه و استعداد خود را کشف و رشته ام را انتخاب کردم .
حسینی که در دوازدهمین دوره ی زنگ تفریح نیزسرگروه کمیته ی مسابقات می باشد، این همایش را به سفره ای رنگارنگ تشبیه کرد که افراد با ذائقه های متفاوت بر سر آن می نشینند و بخش های مورد علاقه ی خود را بر می گزینند و با سایر بخش ها نیز آشنا می شوند .
او سخت ترین بخش کار در زنگ تفریح را دبیری این همایش دانست و گفت: طبیعتا هرچه مسئولیت بیشتر شود،استرس بیشتر می شود و وقت بیشتری صرف انجام امور می شود اما نکته ی مثبت این است که این مشکلات با همدلی وهمکاری اعضای کادر اجرایی که مثل یک خانواده هستند تعدیل می شود .
دبیر دوره ی دهم زنگ تفریح نیز با خبرنگار پانا به گفت و گو نشست و ضمن توضیح این مطلب که سه دوره در زنگ تفریح در سمت کادر اجرایی حضور داشته است،گفت: زیباترین بخش کار در تیم اعضای کادر این است که همه علاوه بر انجام وظایف خود سعی دارند تا با ایجاد چالش های بیشتر، نتیجه ی مطلوب تری به وجود بیاورند .
پرستو خیامی فعالیت در سمت دبیری همایش را بسیار دشوار دانست و افزود: مدیریت جبهه های مختلف افکار و افراد،برقراری ارتباط با افراد گوناگون در عین راضی نگه داشتن همه ی آن ها و تهیه و تدوین مراسم به گونه ای که برای دانش آموزان تاثیرگذار باشد بسیار دشوار است .
دانشجویان متقاضی حضور در همایش زنگ تفریح به عنوان کادر اجرایی می توانند از طریق سایت register.btiu.ir ثبت نام کنند .

برگزاری کارگاه آموزشی دانش آموز محور در زمینه‌های گوناگون روانشناسی، آموزشی، علمی، خلاقیتی، فرهنگی، فلسفی، هنری، اجتماعی، مدیریتی و کار گروهی برای دانش آموزان از محور‌های اصلی این همایش است.

یازدهمین همایش زنگ تفریح، سال گذشته و با حضور ۳۵۰ دانش‌آموز و با همراهی ۸۰ کادر دانشجویی در دانشگاه شیراز برگزار شد.


خبرنگار: نیلوفر رضایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار