در مصاحبه با شبکه ان بی سی

ظریف: افسانه شکست ناپذیری اسرائیل فروریخته است

تهران (پانا)- وزیر امور خارجه کشورمان به شبکه ان بی سی گفت که از بین رفتن یک جنگنده اسرائیلی «افسانه شکست ناپذیری» که ارتش اسرائیل را برای چندین دهه دربرگرفته بود،نابود کرد و این افسانه فروریخته است.

کد مطلب: ۸۰۰۴۰۴
لینک کوتاه کپی شد
ظریف: افسانه شکست ناپذیری اسرائیل فروریخته است

محمدجواد ظریف در حاشیه اجلاس امنیتی مونیخ در مصاحبه با این شبکه آمریکایی درباره موضوعات مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌و‌گو کرد.

او در بخشی از این مصاحبه ضمن تأکید بر از بین رفتن افسانه شکست‌ناپذیری اسرائیل گفت :«سوریه از امکانات خود برای از بین بردن هواپیمای آنها استفاده کرد.‌»

محمدجواد ظریف همچنین در واکنش به تهدید بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، علیه ایران در اجلاس امنیتی مونیخ گفت که اگر آنها می‌خواهند این تهدید را امتحان کنند، نتیجه آن را خواهند دید.

ظریف همچنین تأکید کرد که کشورش اولین ناقض توافق هسته‌ای بین ایران و قدرت‌های جهان از جمله آمریکا نخواهد بود حتی اگر آمریکا برجام را نقض کند.

او گفت : «به عقیده من دونالد ترامپ از دور شدن از توافق هسته‌ای از اولین روز ریاست جمهوری‌اش خسته شده است، او هر اقدامی را انجام داده تا مانع از منتفع شدن ایران از این توافق شود.»

ظریف اظهار نظرهای مقامات آمریکایی درباره سپاه پاسداران را «‌نقض برجام» خواند اما گفت «این به مفهوم آن نیست که توافق از بین رفته است. این توافق ماندگار است چراکه از سوی سازمان ملل متحد حمایت می‌شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار