در نشست خبری

مدیرکل آموزش‌و پرورش استان سیستان‌وبلوچستان: بخشی از سهمیه استخدام پیش رو به مشاوره تحصیلی اختصاص یافته است

زاهدان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان از تخصیص سهمیه برای جذب مشاوره تحصیلی در استخدام جدید خبر داد و معتقد است با توجه به اهمیت انتخاب رشته در تعیین مسیر زندگی دانش آموزان باید به دانش آموزان در این مورد اطلاعات و آگاهی کافی داده شود.

کد مطلب: ۸۰۰۳۶۹
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش‌و پرورش  استان سیستان‌وبلوچستان: بخشی از سهمیه استخدام پیش رو به مشاوره تحصیلی اختصاص یافته است

علیرضا نخعی در پاسخ به سوال خبرنگار پانا که در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن کنفرانس خانه معلم زاهدان تشکیل شده بود، آیا در استخدام جدید آموزش و پرورش برای جذب مشاوره تحصیلی سهمیه ای در نظر گرفته شده است؛ اظهار داشت: آموزش و پرورش خود را برای هدایت تحصیلی دانش آموزان مکلف می‌داند.

او گفت: از آنجا که مشاوره تحصیلی امری مهم برای ما و خانواده ها تلقی میشود در استخدام جدید به آن توجه کرده ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش تصریح کرد: با توجه به کمبود نیروی انسانی و سفر اخیر وزیر آموزش و پرورش به استان و رایزنی ها لازم در این خصوص سهمیه استخدام استان به ۱۲۰۰ نفر افزایش یافته است.

آزمون به تنهایی قادر به تشخیص استعدادهای دانش‌آموزان نیست

وی همچنین در بخش دیگری از این نشست خبری با بیان اینکه ادامه تحصیل دانش آموزان در مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی تا پایان دوره تحصیلی برای آنها همچنان برقرار است، خاطرنشان کرد: تست فراوان قدرت حل مسئله، تفکر، روابط انسانی و رشد را از دانش‌آموزان گرفته است و حذف اینگونه آزمون ها گام نخستین برای تحول در آموزش و پرورش است.

وی از حذف آزمون به عنوان یک اتفاق مبارک در آموزش و پرورش نام برد.

مدیر کل آموزش و پرورش در ادامه عنوان داشت: طرح شهاب در آموزش و پرورش هدایت دانش آموزان بر تر را در بر دارد به علت این آزمون ها و تست‌ها مغفول مانده است.

وی در ادامه از ساخت هزار مدرسه با پنج هزار کلاس درس و افزایش تراکم در کلاس‌ها خبر داد و آن را از جمله اقدامات برگزیده برای جذب بازماندگان تحصیل در سیستان و بلوچستان عنوان کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این نهاد هیچ مشکلی در زمینه راه اندازی کلاس درس ندارد گفت: آموزش و پرورش در هر کجای این استان که تعداد اندکی دانش‌آموز داشته باشد کلاس درس دایر می کند.

وی با اشاره به برنامه توزیع شیر در مدارس سیستان و بلوچستان گفت: برنامه‌ریزی هایی در این زمینه انجام شده است و تنها منتظر ابلاغ اعتبار هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: بیمارستان 32 تختخوابی فرهنگیان این استان هم اینک با پیشرفت فیزیکی70 درصدی در دست ساخت است.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده قرار است این بیمارستان در 2 طبقه و با زیربنای 11 هزار و 120 متر مربع تا هفته دولت سال آینده با اعتبار کلی 400 میلیارد ریال به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به مدارس کپری در سیستان و بلوچستان گفت: از آنجا که کپر جزو سازه‌های رایج در منطقه است اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس در طرحی ابتکاری مدارس استاندارد کپری را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه 30 درصد مدارس سیستان و بلوچستان چندپایه هستند، افزود: استفاده از مدارس کپری استاندارد و متناسب با اقلیم می‌تواند گام موثری در تامین فضاهای آموزشی یک تا سه کلاسه باشد.

وی سیستان و بلوچستان را مرکز ثقل خیران مدرسه ساز برشمرد و گفت: با کمک خیران از جمله وزیر آموزش و پرورش 30 مدرسه متناسب با اقلیم در این استان در دست ساخت است.

وی با قدردانی از خیران مدرسه ساز تصریح کرد: در مهرماه امسال بیشترین کلاس درس خیری کشور به آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اختصاص داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار