اعلام آمادگی زیست بوم مجازی درسا برای تحقق اینترنت کودکان

تهران (پانا) - مدیرعامل زیست بوم مجازی درسا در خصوص اظهارات اخیر وزیر ارتباطات مبنی بر تحقق طرح این وزارتخانه برای راه‌اندازی اینترنت کودکان در آینده نزدیک، از اعلام آمادگی زیست بوم مجازی متبوعش برای اینترنت کودکان خبر داد.

کد مطلب: ۸۰۰۳۶۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومی زیست بوم مجازی درسا، عباس محمدخانی در راستای سند چشم انداز طرح وزارت ارتباطات درباره اجرایی کردن طرح اینترنت کودکان و اظهارات اخیر وزیر ارتباطات مبنی بر تحقق طرح این وزارتخانه برای راه‌اندازی اینترنت کودکان در آینده نزدیک، گفت: برخورداری از اینترنتی مخصوص به کودکان و نوجوانان در شرایط امروز جامعه که غالب فعالیت های آنها را مشروط به حضور در این فضا کرده، امری ضروری است.
وی ادامه داد: در همین راستا زیست بوم مجازی درسا که طی سال های اخیر، فعالیت خود را با هدف تولید محتوای پاک و ایمن آغاز کرده و نقطه عطف خود را گروه سنی کودک و نوجوان قرار داده، با ایجاد اینترنت پاک، پیشگام این برنامه بوده است.
محمدخانی خاطرنشان کرد: اینترنت درسا یک اینترنت مخصوص کودک و نوجوان است و برای حفظ سلامت و نشاط این گروه سنی حساس، محتوای نامناسب یا آلوده ندارد.
مدیرعامل زیست بوم مجازی درسا، منظور از محتوای نامناسب را سایت‌هایی که مناسب سن کودک و نوجوان نبوده و مربوط به بزرگسالان است، عنوان کرد.
وی همچنین در توضیح محتوای آلوده ای که احتمال دارد کودک و نوجوان در معرض آنها قرار گیرند، گفت: اینترنت پاک شرایطی را فراهم می کند تا هرگونه محتوای آسیب زا، از دسترس کودک و نوجوان خارج شود.
محمدخانی عنوان کرد: خانواده درسا همچنین با تولید و اجرای برنامک های دنیای درسا و درسابازار به اهمیت کنترل و نظارت والدین بر حضور کودکان و نوجوانان در فضای مجازی، اهتمام ویژه ای داشته است؛ به عبارت دقیق تر، هدف اصلی درسا ایجاد فضای پاک و ایمن در قالب برنامک هایی است که برای کودکان و نوجوانان عرضه می شود.
پیش از این وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت وگویی با بیان اینکه طرح این وزارتخانه برای راه‌اندازی اینترنت کودکان به زودی محقق می‌شود تاکید کرد که نقش اپراتورهای مجازی در تمام مراحل این طرح دیده شده است. محمدجواد آذری جهرمی با اشاره به طرح وزارت ارتباطات درباره اجرایی کردن طرح اینترنت کودکان بیان کرد: طرح ما در این باره تهیه و نهایی شده است که در حال حاضر در مرحله‌ای است که ما مجری این طرح را منصوب کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار