عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات: نیازمند تقویت سوابق تحصیلی نظام‌مند هستیم

تهران (پانا) - عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تائید حذف آزمون از دوره ابتدایی بر ضرورت سوابق تحصیلی نظام‌مند تاکید کرد.

کد مطلب: ۸۰۰۳۴۳
لینک کوتاه کپی شد
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات: نیازمند تقویت سوابق تحصیلی نظام‌مند هستیم

کارن خانلری در گفت‌وگو با پانا درمورد تصمیم آموزش و پرورش مبنی بر حذف آزمون از دوره ابتدایی عنوان کرد: کاملاً با این تصمیم موافق هستم چراکه در غیر این صورت دانش‌آموزان را از سنین کم به تست‌زنی وادار می‌کنیم در حالی که دوره چنین اقداماتی گذشته است و بر روی دانش‌آموزان تبعات منفی می‌گذارد.

وی ادامه داد: برای کاهش استرس دانش‌آموزان و اجرای هر چه بهتر این مصوبه نیازمند سوابق آموزشی نظام‌مند هستیم تا آینده دانش‌آموزان را با آزمون‌های ورودی تخریب نکنیم.

خانلری تصریح کرد: دانش‌آموزان در دوره ابتدایی به جای اینکه بیشتر به قصه‌خوانی، بازی و تفریح بپردازند درگیر تست‌های متعدد می‌شوند و این تست محوری از کودکی تا زمان کنکور ادامه می‌یابد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش باید تأثیر سوابق تحصیلی را در پذیرش دانش‌آموزان مورد توجه قرار دهد بیان کرد: در صورت رعایت این شرایط، امتحانات داخلی دانش‌آموزان برای سنجش آنها کفایت می‌کند و دانش‌آموزان به جای پرداختن به مسائل صرف درسی می‌توانند مطالعات آزاد را افزایش دهند که به ارتقای مهارت‌های زندگی آنها کمک می‌کند.

وی گفت: همواره بر مضرات استفاده بی‌رویه از فضای مجازی تاکید می‌کنیم در حالی که آزمون‌های متعدد از دانش‌آموزان بر استفاده از فضای مجازی دامن می‌زند که در واقع حذف آزمون از دوره ابتدایی می‌تواند به دوری از این فضا کمک کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار