رئیس سازمان دانش آموزی فارس : باور به تشکل های دانش آموزی سبب پیشرفت یک مجموعه می شود

شیراز ( پانا ) - رئیس سازمان دانش آموزی فارس، تحقق 5 ساحت از 6 ساحت سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش را در ماموریت های این سازمان دانست و افزود: تربیت اجتماعی دانش اموزان و آمادگی آنان برای حضور در اجتماع از مهمترین رسالت های این سازمان است.

کد مطلب: ۸۰۰۳۲۹
لینک کوتاه کپی شد
رئیس سازمان دانش آموزی فارس : باور به تشکل های دانش آموزی سبب پیشرفت یک مجموعه می شود

محسن کلاری صبح امروز در مراسم تجلیل از مدیران و مربیان مدارس پیشکسوتان یاور مربیان و خبرنگاران پانا شهرستان مرودشت، ضمن تقدیر از مدیریت این اداره، موفقیت دانش آموزان مرودشتی در همه عرصه ها را مرهون باور قلبی این مدیریت نسبت به تشکل های دانش آموزی دانست.

وی ادامه داد: وقتی مجموعه ای تشکلهای دانش آموزی و رسالتهای آنان را باور داشته باشد، شاهد بروز و نمود تربیتهای اجتماعی در آن مجموعه هستیم.

وی با اشاره به اینکه تربیت اجتماعی باید هم در برنامه ها باشد و هم در اعمال ما نمود کند، خطاب به دانش آموزان پیشتاز اظهار داشت: اگر از منش های دوازده گانه حرف میزنیم اگر از ادب و خوش خلقی، دیانت معنویت، دوستی با طبیعت و...سخن می گوییم باید در عمل هم به آن توجه داشته باشیم.
کلاری با اشاره به سند تحول بنیادین نظام تعلیم و تربیت افزود: دستیابی به حیات طیبه ذکر شده در سند تحول بینادین در سازمان دانش آموزی ودر تشکیلات این سازمان نهفته است.

وی ادامه داد: هر ۴ تشکل ما در آموزش و پرورش بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب، از نیازهای این نهاد است و بر اساس ضرورت و رفع نیازهای و ضاعقه های مختلف دانش آموزان شکل گرفته است.

وی تصریح کرد: تمامی این تشکلها بنا به اهداف و ماموریتهای متفاوتی که دارند می توانند در تربیت یک نسل موفق، یکدیگر را همپوشانی کنند و تاثیرات متقابل را برهم داشته باشند.

کلاری در پایان از تشکیل یک مدرسه تمام تشکیلاتی در سال آینده در مرودشت خبر داد و افزود: امیدواریم که با همکاری مدیریت این شهرستان این مهم محقق شود.


رئیس آموزش و پرورش مرودشت نیز در ادامه بزرگترین رسالت سازمان دانش آموزی را تقویت مهارت های اجتماعی دانست و افزود: اینجا همان جایی است که باید در آن سرمایه گذاری شود تا نسلی تربیت کنیم که آموزش اصول شهروندی، آداب معاشرت و زندگی مطلوب را آموخته باشد.


مرتضی چراغی اظهار داشت: بخش پنهان در آموزش و پرورش ، آموزش مهارت های اجتماعی و نحوه زندگی کردن است که باید به نحوی مطلوب در تمام برنامه های دانش آموزی گنجانده شود.

در ادامه این مراسم از مدیران و مربیان مدارس پیشکسوتان یاور مربیان و خبرنگاران پانا و فعال شهرستان مرودشت تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار