ضرورت اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر در کشور

زنجان (پانا) - دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان، با اشاره به اهمیت مبارزه با شیوع اعتیاد و آسیب های اجتماعی ناشی از آن در سطح جامعه، گفت: باید به سمت اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر در سطح استان و کشور حرکت کرد.

کد مطلب: ۸۰۰۳۱۹
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر در کشور

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان؛ عبدالرضا شهبازی در کارگاه آموزشی منطقه ای راهکارهای نوین پیشگیری از آسیب های اجتماعی با رویکرد اعتیاد، با بیان اینکه این کارگاه با هدف توانمندسازی سازمان های مردم نهاد فعال در این حوزه تشکیل شده است، اظهار کرد: ارتقای دانش و مهارت سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه اعتیاد، از اهداف ترسیم شده این کارگاه است؛ چرا که با توانمندسازی سازمان های مردم نهاد و مشارکت گسترده آنها در حوزه آسیب های اجتماعی ناشی از اعتیاد، می توان به موفقیت های زیادی دست یافت.
وی با بیان اینکه کشور هزینه زیادی در راه مبارزه با مواد مخدر پرداخت کرده است، افزود: بیش از 3 هزار و 700 شهید و 12 هزار جانباز در راه مبارزه با مواد مخدر، تقدیم کشور شده و هزینه های مادی و معنوی زیادی نیز در این مسیر پرداخت شده است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با تاکید بر اهمیت مبارزه با اعتیاد به دلیل بروز مشکلات مختلف آسیب های اجتماعی در جامعه ناشی از این امر، گفت: بیش از 55 درصد زندانیان کشور، به دلیل جرائم ناشی از آسیب های اجتماعی حوزه اعتیاد، در زندان ها گرفتار هستند و بیش از 50 درصد طلاق ها در کشور نیز ناشی از اعتیاد است.
این مقام مسئول با بیان اینکه مدیران استان معتقدند در کنار فعالیت دستگاه های متولی، باید از ظرفیت سمن ها برای مبارزه با مواد مخدر استفاده شود، تاکید کرد: برگزاری این کارگاه آموزشی، مصداق تبلور عینی مشارکت سازمان های مردم نهاد در حوزه اعتیاد بوده و گویای باور مدیران استانی به تقویت جایگاه سازمان های مردم نهاد و مشارکت بیشتر آنها در مسائل اجتماعی مهم استان است.
شهبازی بر ایجاد شبکه آموزشی از طریق برگزاری کارگاه های آموزشی مناطق پنج گانه کشور تاکید کرد و یادآور شد: یکی از اهداف ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، تحقق این مهم بوده و امیدواریم با انتقال مفاهیم کسب شده در این حوزه، شاهد فراگیری موفقیت استان ها در مبارزه با مواد مخدر و آسیب های ناشی از آن باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار