533 تعاونی در فارس مشمول طرح روستا-تعاون شدند

تخصیص بیشترین سهمیه به فارس در اجرای طرح روستا-تعاون در کشور

شیراز ( پانا ) - مدیرکل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان فارس اجرای طرح روستا – تعاون را گامی موثر در راستای حمایت از تولید و اشتغال و پیاده سازی برنامه های اشتغال به منظور استفاده از ظرفیت ها و توانایی های اجرایی بخش تعاون دانست.

کد مطلب: ۸۰۰۳۱۶
لینک کوتاه کپی شد
533 تعاونی در فارس مشمول طرح روستا-تعاون شدند

سهراب مختاری با اشاره به اینکه طرح روستا - تعاون بعنوان پایه اشتغال در روستاها برنامه ریزی شده است، توسعه و توانمند سازی تعاونی های روستایی،رونق اقتصادی،مشارکت سازمان یافته اقتصادی روستاییان را از اهداف این طرح برشمرد.


وی با اشاره به اینکه استان فارس بیشترین سهمیه را در بین استانهای کشور در اجرای این طرح دارد عنوان کرد: برنامه ریزی های انجام شده برای استان ها توسط وزارت تعاون،کار ورفاه اجتماعی به گونه ای انجام شد که با توجه به توانمندی های بخش تعاون،بیشترین سهمیه برای اجرای این طرح به استان فارس به تعداد 150 تعاونی اختصاص داده شده است .
مختاری افزود: در همین راستا موفق شدیم با همکاری دستگاههای اجرایی و شهرستانها533 تعاونی برای استفاده از این برنامه به وزارت تعاون،کار ورفاه اجتماعی معرفی نماییم که این تعداد بیشتر از یک سوم کل تعاونی های معرفی شده در استانها است.

وی تصریح کرد: حدود 1400 تعاونی در کشور در قالب این طرح قرار گرفته اند که 533 تعاونی مربوط به استان فارس است که 111تعاونی آن تعاونی تازه تاسیس می باشد .
مدیرکل تعاون،کار ورفاه اجتماعی استان فارس با اشاره نحوه عملکرد اجرای طرح روستا-تعاون اظهار داشت: برنامه های استان در این مورد در سطح کارگروه اشتغال استان مطرح و همزمان و به دنبال آن جلسات مکرر با فرمانداران،بخشداران،دهیاران وشوراهای اسلامی در جهت حمایت و تشکیل تعاونی ها ی روستایی انجام شده است.

وی از تشکیل 254 تعاونی روستایی با 4 هزار و 809 عضو و پیش بینی فرصت شغلی 5 هزار و 133 نفر خبر داد و افزود: تعداد بیشتری از این تعاونی ها در زمینه کشاورزی که مهمترین اولویت روستاهای استان است تشکیل شده است.

مختاری درادامه خاطرنشان کرد: تعداد تعاونی های فعال در فارس در سال 93 ، 327 تعاونی بوده است که در سال 95 این آمار به 457 تعاونی و در 9 ماهه سال 96 تعداد 425 تعاونی فعال در استان به ثبت رسیده است .


وی از دیگر اهداف این طرح را استفاده از ظرفیت های تعاونی ها در شناسایی و بهره برداری از ظرفیت های موجود در نواحی روستایی، ارتقا منزلت اجتماعی روستاییان ، جایگاه روستاها در اقتصاد ملی و ایجاد بستر لازم برای شکوفایی و پیشرفت عدالت محور روستاها دانست و خاطر نشان کرد: اهداف کمی این طرح نیز شامل بهره برداری از طرح های اقتصادی در روستاها در راستای اشتغال پایدار است.


مختاری با به اینکه 5000 روستا به صورت سالیانه در راستای اجرای این طرح در برنامه قرار دارند افزود: مبانی قانونی این طرح ماده 27 قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر ارتقا جایگاه روستاها در اقتصاد ملی
است.
وی اظهار داشت: هم اکنون با توجه به ابلاغ اعتبارات اشتغال پایدار روستایی و عشایری این تعاونی ها در دریافت استفاده از تسهیلات در اولویت قرار دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار