موردی از آبگرفتگی وسیع گزارش نشده است

زنجان (پانا)- معاون خدمات شهری شهرداری زنجان با اشاره به اینکه علی‌رغم بارش‌های اخیر آبگرفتی عمده‌ای در شهر مشاهده نشد، گفت: با اصلاح مسیل‌ها و لایروبی به‌موقع انهار می‌توان مانع بروز آبگرفتگی معابر شد.

کد مطلب: ۸۰۰۳۰۹
لینک کوتاه کپی شد
موردی از آبگرفتگی وسیع گزارش نشده است

غلامحسن احمدی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ماموران خدمات شهری در روزهای پایانی تابستان اقدام به لایروبی همه انهار سطح شهر می‌کنند، اظهار کرد: این اقدام در محل‌هایی که سابقه آبگرفتگی دارد نیز به طور مستمر انجام می‌شود تا در ایام بارندگی مشکلی پیش نیاید.

وی تصریح کرد: متاسفانه یکی از انتقاداتی که به شهروندان می‌توان کرد این است که در برخی موارد عده ای اقدام به ریختن زباله در انهار می‌کنند که این موضوع باعث می‌شودکه در بارش محدود هم آبگرفتگی رخ دهد که در این رابطه باید فرهنگ لازم در بین مردم نهادینه شود؛ چراکه انهار برای هدایت آبهای روان است و محلی برای تخلیه زباله نیست.

این مسئول با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته اقدامات خوبی برای اصلاح نواقص انهار در سطح شهر انجام شده است، افزود: البته باید پذیرفت که در بافت فرسوده وضعیت انهار به‌گونه‌ای است که جوابگوی حجم موجود نیست ولی تلاش شده است که با اصلاحات فنی شرایط را تا حدی بهبود داد.

احمدی با اشاره به اینکه در برخی موارد نیز شرکت‌های خدمات رسان به گونه‌ای اقدام به احداث تاسیسات خود کرده‌اند که مسیر انهار و مسیرها را محدود کرده است، گفت: این موارد نیز باید برطرف شود تا به طور کامل شاهد هدایت درست روان‌آب‌ها در حین بارندگی‌ها باشیم.

وی ادامه داد: در بیش از 90 درصد موارد انباشت زباله در انهار باعث آبگرفتگی می‌شود که امیدواریم شهروندان همراهی لازم را برای بهبود وضعیت در این حوزه با شهرداری داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار