مدیر مدارس آموزش از راه دور اعلام کرد: تشدید نظارت‌ها بر مدارس آموزش از راه دور برای ارتقای کیفیت

تهران (پانا) - مدیر مدارس آموزش از راه دور با اشاره به عملکرد این مدارس از تلاش برای تشدید نظارت‌ها بر مدارس و جلوگیری از جعل مدرک و کیفیت بخشی فعالیت‌ها خبر داد.

کد مطلب: ۸۰۰۳۰۷
لینک کوتاه کپی شد
مدیر مدارس آموزش از راه دور اعلام کرد: تشدید نظارت‌ها بر مدارس آموزش از راه دور برای  ارتقای کیفیت

گودرز شاهمرادی در گفت‌وگو با پانا درباره نظارت بر فروخته نشدن مدرک تحصیلی اظهار کرد: فروش مدرک تحصیلی پدیده شومی است که در سنوات گذشته رونق پیدا کرد و فقط متعلق به مدرک دیپلم نیست بنابراین جعل مدرک و به کارگیری آن پدیده‌ای خارج از سیستم است.

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از فروش مدرک تحصیلی راهکارهای پیشگیرانه داریم ادامه داد: نظارت‌های درون سیستمی و برون سیستمی را تقویت کردیم.

مدیر مدارس آموزش از راه دور درباره نظارت‌های برون سیستمی گفت: به عنوان مثال در شاخه کاردانش بخش عملی خارج از واحد آموزشی انجام می‌شود و آموزشگاه‌های آزاد خارج از آموزش و پرورش این وظیفه را به عهده دارند که این آموزشگاه‌ها برای جذب بیشتر فراگیر اقدام به تبلیغاتی از قبیل فروش مدرک می‌کند.

شاهمرادی تصریح کرد: این آموزشگاه‌ها معتبر است و به ازای مهارت‌آموزی و براساس تعرفه، شهریه از فراگیر اخذ می‌شود بنابراین سعی می‌کنند از شیوه‌‌های تبلیغی استفاده کنند که یکی از شیوه‌های آن اخذ مدرک دیپلم بود البته با مراجع قضایی در این مورد مکاتبه شد تا برخورد جدی شود چراکه مرجع صدور دیپلم آموزش و پرورش است و حق استفاده از آن را نداریم و تبلیغات اصلاح شد.

وی بیان کرد: در سال 97 فضای درون سازمانی را به سمت کیفیت بخشی پیش می‌بریم و بیش از پیش روی نظارت درون سیستم و برون سیستم کار می‌‌کنیم همچنین با نهادهای ذیربط مکاتبه می‌کنیم تا روندی کاملا علمی بر فضای آموزش عمومی حاکم شود.

نظارت‌های سه‌گانه برای مدارس آموزش از راه دور

مدیر مدارس آموزش از راه دور با بیان اینکه نظارت‌ها شامل سه بخش است اظهار کرد: این نظارت‌ها شامل نظارت عمومی، نظارت تخصصی و نظارت عالی است.

شاهمرادی بیان کرد: در حوزه نظارتی مدیر، موسس و مدرسه تحت پوشش برنامه‌های نظارتی هستند و پنجمین مرحله نظارت همتا که نظارت بر برنامه مدارس است تا اسفندماه سال گذشته تمام شده است.

وی یادآور شد: بعد از ارزیابی عملکرد مدارس در سه رده منطقه، استان و ستادی برنامه‌های تشویقی برای مدارس با عملکرد خوب در نظر گرفته شده است همچنین برای مدارس باعملکرد ضعیف حق ثبت‌نام در مهرماه نمی‌دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار