نشست مشترک اداره کل آموزش و پرورش استان و صدا و سیمای مرکز زنجان برگزارشد

زنجان (پانا)- نشست مشترک عوامل تولید برنامه مستند تلویزیونی صدا و سیمای مرکز زنجان با مدیران مدارس منتخب نواحی یک و دو برای تولید برنامه مشترک اردوی دانش آموزی در محل سالن کنفرانس ساختمان آموزش اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد.

کد مطلب: ۸۰۰۲۰۸
لینک کوتاه کپی شد
نشست مشترک اداره کل آموزش و پرورش استان و صدا و سیمای مرکز زنجان برگزارشد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان زنجان ،محمودعباسی درابتدا این جلسه ضمن اشاره به اهمیت برنامه های تولیدی ، گفت: آموزش و پرورش از ورود و همکاری صدا وپذیرش سیما برای تولید برنامه مشترک در جهت تقویت و غنا بخشی بر هویت فرهنگی ، دینی ، اجتماعی و باورهای دانش آموزان به منظور آموزش غیر مستقیم مقولات تربیتی استقبال می کند .

وی هدف از برگزاری این برنامه را تقویت حس مسئولیت و روحیه خود باوری و ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی دانست و افزود : آموزش و پرورش در بخش های مختلف قرآنی ، فرهنگی ، هنری ، چه در بخش دانش آموزی و چه در بخش همکاران فرهنگی توانایی های بسیار زیادی برای عرضه دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان زنجان در ادامه ابراز داشت:استفاده بهینه از توان مشترک این دو دستگاه در باب تقویت و گسترش تعلیم و تربیت بصورت برنامه مستند از الزامات است.

عباسی همچنین با اشاره ضرورت تعامل و تقویت ارتباط دو سویه و استفاده از توانمندی های دانش آموزان در تولید مستند اردویی گفت:برنامه اردویی باید بدون تحمیل ایده خاص و در شرایط طبیعی محلی برای بروز استعدادها ، خواسته ها ، صمیمیت ، اعتماد و ابراز خواسته های دانش آموزان باشد و عوامل اجرایی نقش نظارتی و هدایتی برعهده گیرند.

مدیر تولید سیمای مرکز زنجان نیز در ادامه با برشمردن اهداف تولید برنامه مشترک اردوی دانش آموزی ، این برنامه را با هدف آموزش مهارت های اجتماعی ، مسئولیت پذیری ، حس استقلال طلبی در انجام امورات شخصی و تقویت ارتباطات موثر متناسب با سن و روحیه دوره نوجوانی برشمرد.

ستاری خاطر نشان کرد برای این برنامه اردویی طراحی دقیقی صورت گرفته است ولی دانش آموزان شرکت کننده در این برنامه از قبل در جریان موضوع اردو قرار نمی گیرند بلکه در طول برگزاری و در طی مسیر موضوع مورد نظر این برنامه اجرا می شود و بنابراین برنامه کاملاً طبیعی و به دور از ظاهر سازی بوده و ساختگی و از پیش مدیریت شده نخواهد بود.

مریم شعبانی، رئیس اداره فرهنگی و هنری ، اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش استان نیز در این جلسه بر استفاده از فرصت تعامل با صدا و سیما در برگزاری اردوی دانش آموزی تاکید کرده و گفت در این برنامه مشترک می خواهیم دانش آموزان رفتارهای واقعی خود را در مواجهه با موضوعات مختلف نشان دهند.

وی در ادامه از مدیران مدارس منتخب درخواست کرد در برگزاری این برنامه که در قالب یک برنامه مستند تلویزیونی تولید و پخش خواهد شد همکاری لازم را داشته باشند.

علی محمدیان کارشناس مسئول فعالیت های اردوئی و کانون ها در ادامه جلسه به خلاصه ای از نکات مهم دستورالعمل جدید اردوهای دانش آموزان اشاره نمود.

در پایان،مدیران مدارس منتخب نواحی یک و دو نیز در مورد برگزاری این اردو نظرات خود را پیرامون موضوع مورد بحث بصورت مستقیم مطرح و سپس جدول زمانی اجرای این کار مستند اردویی دانش آموزی تصویب گردید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار