وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: مجموعه«صبا»، با میزبانی برنامه های فرهنگی وهنری اثرگذار جلوه می کند

تهران (پانا) - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در موسسه فرهنگی هنری صبا ضمن بازدید از دهمین جشنواره تجسمی فجر، بر ابعاد مشارکت تاثیرگذار این مجموعه در توسعه هنری کشور تاکید کرد.

کد مطلب: ۸۰۰۱۹۸
لینک کوتاه کپی شد
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: مجموعه«صبا»، با میزبانی برنامه های فرهنگی وهنری اثرگذار جلوه می کند

به گزارش روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری صبا وابسته به فرهنگستان هنر ،دکتر سید عباس صالحی که شامگاه شنبه27 بهمن،به همراه مجتبی حسینی معاونت امور هنری خود و دیگر مسولان و مدیران هنری از جمله مجتبی آقایی، عبدالرحیم سیاهکارزاده، جمشید حقیقت شناس و .... در مجموعه صبا حضور یافته بود در پایان بازدیدش به پرسشهای خبرنگاران پاسخ گفت.

وزیر ارشاد در ارزیابی خود از وضعیت هنرهای تجسمی کشور گفت: احساس من این است که اتفاق قابل توجهی در عرصه هنرهای تجسمی در حال اتفاق است.ما در حالی شاهد رشد هنرهای «بینارشته ای» هستیم که بخشی از تکامل تاریخ علم، مرهون رشداین دانش است، در حوزه هنر نیز که میدان خلاقیت است هنرهای بینارشته ای،در حال تکامل و رشد هستند.

وزیر ارشاد افزود:ترکیب این هنرها با خلاقیت هنرمند، مسیرها و افقهای متنوع و گسترده ای را امروز پیش روی ما گذاشته است.

صالحی در پایان پرسش و پاسخ با خبرنگاران در نشستی با ریاست موسسه فرهنگی هنری صبا شرکت کرد که طی آن محمدرضا حسین خانی، گزارشی از ۱۳ سال حضور این مجموعه در ساماندهی رخدادهای هنری کشور ارایه کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دراین نشست گفت:مراکز فرهنگی- هنری، هم در حوزه زیرساختی و هم در برنامه ها با تعامل و هم افزایی به جریان تولید و عرضه هنر در ایران کمک می کنند.

دکتر صالحی افزود:موسسه فرهنگی هنری صبا در این میان، هم با نگاه میزبانی و هم با نگاه مشارکتی در برنامه های توسعه فرهنگی و هنری با همراهی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد، می تواند بیش از گذشته اثرگذار و جریان ساز باشد.

وی افزود: حضور موثر این مرکز، کمک می کند که هنرمندان تهران و سراسر ایران، از مشارکت این مجموعه در راستای ارتقای کیفی برنامه ها و سیاستهای هنری کشور، بهره بیشتری بگیرند.

گفتنی است دهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر تا پایان این هفته در صبا به کار خود ادامه خواهد داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار