در گفت‌و‌گو با پانا:

مهران احمدی: با تمام اتفاقاتی که برای مصادره افتاد، فیلم دومم را نیز به جشنواره فجر می‌دهم

مسئولان جشنواره دخل و تصرفی در جوایز مردمی جشنواره فجر نداشتند

تهران (پانا) - مهران احمدی کارگردان فیلم مصادره معتقد است مسئولان جشنواره فیلم فجر هیچ دخل و تصرفی در جوایز جشنواره فجر نداشتند اما طرح و برنامه ای که برای انتخاب جایزه مردمی برگزیده بودند، مناسب نبود.

کد مطلب: ۸۰۰۱۸۰
لینک کوتاه کپی شد
مهران احمدی: با تمام اتفاقاتی که برای مصادره افتاد، فیلم دومم را نیز به جشنواره فجر می‌دهم

مهران احمدی کارگردان و بازیگر فیلم سینمایی مصادره با اشاره به عدم حضور این فیلم در بین نامزدهای مردمی جشنواره فیلم فجر به خبرنگار پانا گفت: برخیسعی کردند فیلم سینمایی مصادره در جمع نامزدهای مردمی جشنواره فیلم فجر نباشد و برای این کار دست به رقابت‌های ناجوانمردانه زدند.

وی به تخلف‌هایی که در بخش مردمی جشنواره فجر صورت گرفته بود اشاره کرد و افزود: برخی سانس‌های جداگانه‌ای برای فیلم هایشان خریده بودند، خود من فردی را دیدم که برای خرید سانس فوق‌العاده فیلم خاصی 10 میلیون تومان هزینه کرد تا این فیلم دیده شود.

مهران احمدی در پاسخ به اینکه چرا کارگردانان و تهیه‌کنندگان دیگر فیلم‌ها انتقادی به نحوه برگزاری جایزه مردمی جشنواره فجر نداشتند، اظهار کرد: واقعه‌ای که اتفاق افتاد این است که درباره فیلم مصادره می‌گفتند این فیلم کمدی است و رضا عطاران توانسته است بار دیگر پر فروغ ظاهر شود و این باعث شد که فکر کنند مصادره رقیب آنهاست.

وی به انتخاب شدن فیلم مغزهای کوچک زنگ زده توسط مردم برای دریافت سیمرغ مردمی اشاره کرد و گفت: این بازخوردها قبل از جشنواره برای فیلم هومن سیدی نبود،البته ما می دانستیم که قرار است با فیلم خوبی مواجه بشویم و در عمل نیز دیدیم که این اتفاق افتاد.

وی خاطر نشان کرد: من تنها گله‌ام از مسئولین جشنواره این است که این طرح و برنامه ای که برای جشنواره گذاشتند طرح و برنامه خوبی نبوده و سیستم درستی را برای این ماجرا انتخاب نکردند اما می توانم قسم بخورم که آنها هیچ دخل و تصرفی در این قضیه نداشتند .

احمدی در بخش دیگری از سخنان خود درباره اینکه با توجه به اتفاقاتی که برای او و فیلم مصادره افتاد، در جشنواره فجر شرکت می‌کند یا نه، تصریح کرد: اتفاقاتی که در این جشنواره افتاد باعث نمی‌شود که فیلم دومم را در جشنواره نیاورم.

کارگردان فیلم مصادره همچنین درباره وضع فروش این فیلم و ارتباط آن با حضور در جشنواره فجر گفت: بحث ما در سینمای کمدی فقط فروش نیست. ما می‌خواهیم زحمتی که عوامل و بازیگران کشیده‌اند، دیده شود و این بسیار ارزشمند است .

وی ادامه داد: ما به جنبه سرگرمی فیلم فکر می‌کردیم و از اول بنا بر این گذاشتیم که تماشاچی و مخاطب را وارد سینما کنیم تا تماشاچی لذت ببرد و فیلم گرمی را در سینما مشاهده کند نه اینکه سبک‌سر از سینما بیرون رود .

این کارگردان در پایان سخنان خود با بیان اینکه حاشیه هایی که برای جشنواره فجر افتاده است، به مدیران این رویداد هنری ارتباط ندارد و به دلیل ضربه زدن برخی انسانها برای منفعت‌های زودگذرشان است، گفت: من هنوز معتقدم که ما هرچه ضربه می‌خوریم از لایه وسط است. من نیز هم لایه وسطی هستم. ما تا به حال در تاریخ کشورمان هرچه ضربه خوردیم از همین لایه وسط خوردیم و می‌گویم که از ماست که بر ماست .

وی افزود: ممکن است کسی از بالا یا پایین دستی داشته باشد اما متاسفانه از ماست که بر ما اتفاق می‌افتد. آن آدم‌ها خودشان باید جواب پس دهند من درباره حاشیه‌های جشنواره فجر هرآنچه را دیده بودم گفتم و چیزی فراتر از آن در نشست خبری و ... نگفتم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار