رئیس شورای شهر تهران: جریان‌های سیاسی از تضعیف مدیریت شهری بپرهیزند

تهران (پانا) - رئیس شورای اسلامی شهر تهران از همه جریان‌های سیاسی و رسانه‌ها خواست که با توجه به وضع دشوار فعلی شهرداری که با کمبود نقدینگی و مشکلات جدی مواجه است، از هرگونه شایعه سازی، تضعیف و متزلزل کردن مدیریت شهری بپرهیزند.

کد مطلب: ۸۰۰۱۶۸
لینک کوتاه کپی شد
رئیس شورای شهر تهران: جریان‌های سیاسی از تضعیف مدیریت شهری بپرهیزند

محسن هاشمی در ابتدای جلسه چهل و هفتم شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ایام شهادت ام ابیها، صدیقه طاهره، زهرای مرضیه را گرامی می‌داریم، گفت: فاطمه سلام علیها، موجودی استثنایی در خلقت است که خصوصیات منحصر به فرد و امتیازات وی نه تنها نسبت به زنان بلکه در مقایسه با مردان نیز جایگاهی دست نیافتنی را برای ایشان اهدا کرده است.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: به گواهی تاریخ مورد اجماع شیعه و اهل سنت، وی دوست داشتنی‌ترین انسان‌ها نزد پیامبر اکرم (ص) بود و لقب ام ابیها، نشان از عظمت معنوی و مهر بی‌نظیری دارد که خاتم الانبیا، شخصیت خود را زاییده این دردانه هستی می‌داند.

هاشمی با بیان اینکه تاریخ با چنین انسان فرشته سیرتی، بی‌رحمانه برخورد کرد، گفت: بزرگترین داغ‌ها و دشوار مصیبت‌ها را که از دست دادن پیامبر ختمی مرتبت، شکسته شدن حرمت بیت الله و به بند کشیدن حیدر کرار، در فاصله ای کوتاه رخ داد تا با ابتلای سخت صبر و ایمان زهرا سلام الله علیها آزموده شود.

به گفته وی، درس بزرگ فاطمه (س) برای همیشه تاریخ، ایثار و گذشت و صبر برای حفظ جامعه و وحدت مسلمانان بود. خطبه ماندگار حضرت زهرا (س) در مسجد پدرش نبی‌اکرم، توصیفی کامل از فلسفه دین و نگاه توحیدی بود که تجسم عملی آن در رفتار پوشیده در عصمت وعفت او نمایان شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: ارثیه فاطمه تنها باغ فدک نبود، او نور نبوت، حکمت الهی و اتصال به عرش را از پدر به یادگار داشت و شایسته ترین انسان‌ها برای باز نگه داشتن مسیر هدایت و روشن ماندن مشعل معنویت، اما هزاران دریغ وحسرت که قدر ومنزلت او را ندانستند و حرمتش را پاس نداشتند.

هاشمی افزود: زهرا (س) فدایی علی (ع) شد و علی قربانی مصلحت، آنان که شایسته جانشینی پیامبر (ص) بودند از حق خود گذشتند و لب فرو بستند تا اختلاف و دشمنی از میان مسلمانان رخت بربندد و امروز پس از ۱۴۰۰ سال ما همچنان در محضر درس فاطمه سلام الله علیها هستیم که برای حفظ مصلحت جامعه، می توان بزرگترین و مسلم ترین حقوق خود را فدا کرد و در برابر بی‌رحمانه ترین ظلم‌ها صبوری نمود.

وی اظهار کرد: زهرای مرضیه شهیده وحدت است و جفا به اوست اگر به بهانه شهادت و عزاداری، به دستاورد بزرگش که حفظ وحدت جامعه اسلامی است، آسیب بزنیم.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به ضرورت توجه به آسیب‌هایی که از تضعیف و تزلزل در مدیریت شهری به همه جامعه و شهروندان وارد می‌شود، گفت: اکنون که حدود شش ماه از آغاز مسئولیت محمدعلی نجفی در شهرداری تهران می‌گذرد، نه شورای شهر و نه شهردار، منکر وجود ضعف و کاستی و نواقص در اداره شهر نیستند، اما باید توجه کرد که مسیر برطرف کردن این نواقص و کاستی‌ها، تقویت و حمایت بیشتر از مدیریت شهری است نه تضعیف و متزلزل کردن آن.

هاشمی در پایان خاضعانه از همه جریانات سیاسی و رسانه‌ها خواست که با توجه به شرایط دشوار فعلی شهرداری که با کمبود نقدینگی و مشکلات جدی مواجه است، از هرگونه شایعه سازی، تضعیف و متزلزل کردن مدیریت شهری بپرهیزند و گفت: البته این به معنای نادیده گرفتن مشکلات و نواقص نیست، بلکه تبدیل رویکرد مخرب و شایعه ساز به انتقاد سازنده و ارائه پیشنهادات مفید جهت بهبود وضعیت شهر وتامین رضایت بیشتر شهروندان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار