سمینار ترویجی زیست فناوری دانش آموزی استان یزد برگزار شد

یزد(پانا) - سمینار ترویجی زیست فناوری دانش آموزی استان یزد با حضور مدیران مدارس دوره متوسطه اول، دبیران علوم تجربی و زیست شناسی نواحی یک و دو یزد و اعضای ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی،فناوری ریاست جمهوری درپژوهشکده تعلیم و تربیت برگزارشد.

کد مطلب: ۸۰۰۱۴۹
لینک کوتاه کپی شد
سمینار ترویجی زیست فناوری دانش آموزی استان یزد برگزار شد

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در این نشست بر دوستی دانش آموزان با طبیعت تاکید کردو گفت: وجود فناوری های نوین در عرصه های کشاورزی و زیست فناوری از جمله مباحثی است که باید دانش آموزان را به آن ترغیب و تشویق کرد.
"محمود زارع" افزود : چند سالی است که دنیا به اهمیت این رشته پی برده است و از رشته زیست فناوری در مواردی چون حفظ ذخائر ژنتیکی ،حفظ محیط زیست و درآمد زایی استفاده می کند.
وی هدف ازطرح تاسیس مراکز پیشگام زیست فناوری در استانها رادر ابتدا آشنایی مدیران و دبیران با مفاهیم اولیه زیست فناوری و همچنین اهداف این مراکز و سپس نسبت به هدایت دانش آموزان در جهت شناخت این طرح بیان کرد.
زارع اهداف اصلی ازاجرای این طرح را آموزش و ترویج زیست فناوری در میان دانش آموزان، افزایش توانمندی معلمان علوم و زیست شناسی مراکز آموزشی، فراهم سازی بستر فعالیت های پژوهشی برای دانش آموزان و هدایت تحصیلی دانش آموزان برای انتخاب رشته در حوزه های علوم اولویت دار کشور بر اساس اسناد بالا دستی عنوان کرد.
در ادامه سرکار خانم دکتر ابدالی، مجری اجرای طرح مراکز پیشگام زیست فناوری در ۶ استان کشور، ابتدا به اهمیت زیست فناوری پرداخته و به کاربردهای فراوان آن اشاره نمودند. ایشان سپس به اقدامات انجام شده در خصوص ترویج و آموزش زیست فناوری دانش آموزی در دو سال گذشته پرداختند.
‌ابدالی در پایان با اشاره به اینکه آشنا کردن دانش آموزان با رشته زیست فناوری از اهمیت بالایی برخوردار است، مسیر فعالیت مدارس و پژوهش سراهای استان یزد را در ترویج و آموزش زیست فناوری به دانش آموزان را تشریح نموده و به سوالات معلمان و مدیران مدارس و پژوهش سراهای استان پاسخ داد.
لازم به ذکر است که طرح مراکز پیشگام زیست فناوری دانش آموزی در استان های تهران، یزد، اصفهان، لرستان، خوزستان، فارس و مازندران اجرا می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار