صالحی:هنرهای تجسمی نباید به یک جشنواره سالانه محدود شود

رایزنی با رئیس جمهور برای احداث کاخ جشنواره

تهران (پانا) - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی معتقد است، تکرار و توسعه هنرهای تجسمی در همه فضاهای ایران می‌تواند به تولید نشاط کمک کند و هنرهای تجسمی نباید به یک جشنواره سالانه محدود شود.

کد مطلب: ۸۰۰۱۱۹
لینک کوتاه کپی شد
صالحی:هنرهای تجسمی نباید به یک جشنواره سالانه محدود شود

سید عباس صالحی بعد از بازدید از نمایشگاه دهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر گفت: حس می‌‌کنم اتفاقات قابل توجهی در هنرهای تجسمی در حال رخ دادن است. همانطور که دانش بین رشته‌ای لحظه‌به‌لحظه در حال رشد و تکامل است،‌ هنرهای بین رشته‌ای نیز مرحله به مرحله پیش می‌روند. این ترکیب‌سازی‌ها ما را با هنرهای جدید و خلاقانه‌ای روبه‌رو می‌کند.
او ادامه داد: ایده‌‌های بکر و تازه اتفاق دیگری است که در حوزه هنرهای تجسمی رخ داده است و هنرمندان از تکرار فاصله گرفته و به سمت ایده‌‌های جدید رفته‌اند. ویژگی دیگری که مشهود است، گستره متریال و ماده هنر است و مانند خود ایده و محتوا، متنوع و نامحدود شده است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:نکته دیگر هم اینکه دامنه هنرهای تجسمی به وسعت جغرافیای ایران است و هنرمندان استانی در کنار هنرمندان تهرانی رقابت می‌کنند و دیده می‌شوند.
صالحی گفت: هنرهای تجسمی می‌‌تواند فضای نشاط و امید کند،‌ چه در خالق آن و چه در فضاهایی که عرضه می‌شود. چون مکان دیدن هنرهای تجسمی به یک سالن مشخص ختم نمی‌شود و می‌تواند به پهنه محیط اجتماعی ما دیده شود. دیدن هنر به خصوص هنرهای بصری، دریچه‌های درون را باز می‌کند و افق‌های تازه‌تری روشن می‌کند.
او افزود: هنرهای تجسمی نباید به یک جشنواره سالانه محدود شود که اینطور هم نیست. تکرار و توسعه هنرهای تجسمی در همه فضاهای ایران می‌تواند به تولید نشاط کمک کند.
وزیر فرهنگ درباره نیاز جشنواره تجسمی به کاخ جشنواره (گالری ملی) جهت برگزاری مناسب این رویداد هنری اظهار داشت:ما مدت هاست که برای داشتن کاخ جشنواره ،تلاش می‌کنیم اما در حوزه‌‌های مختلف هم کاخ جشنواره نداریم و این تنهامربوط به جشنواره تجسمی نیست.
صالجی گفت:حتماً تهران به عنوان پایتخت جشنواره‌های منطقه‌ای و بعضاً فرامنطقه‌ای نیاز دارد که زیرساخت‌های خود را در حوزه جشنواره‌های بزرگ گسترش دهد و این زیرساخت برای تهران حتماً مورد نیاز است. در این مدت با دوستان دولت و آقای رئیس‌جمهور صحبت‌های مختلفی داشته‌ایم تا برای زیرساخت‌های جدی‌تر در پایتخت کارهایی انجام داد ، از جمله مکانی برای جشنواره‌ها فراهم کرد.
گفتنی است آیین اختتامیه دهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر 4 اسفند ساعت ١٨ در تالار وحدت برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار