در گفت‌وگو با پانا

خضری، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خبر داد: 3 ایراد شورای نگهبان به لایحه حمایت از حقوق معلولان

تهران (پانا) - عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح آخرین وضعیت لایحه حمایت از حقوق معلولان گفت شورای نگهبان ایراداتی به این لایحه وارد کرده است که باید اصلاح شود.

کد مطلب: ۸۰۰۱۰۳
لینک کوتاه کپی شد
خضری، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خبر داد: 3 ایراد شورای نگهبان به لایحه حمایت از حقوق معلولان

رسول خضری در گفت‌وگو با پانا درخصوص آخرین وضعیت لایحه حمایت از حقوق معلولان گفت: این لایحه بعد از تصویب در صحن علنی مجلس در دی ماه سال جاری به شورای نگهبان ارسال شد که در این شورا نیز مورد بررسی قرار گرفته است. اعضای شورای نگهبان نیز موافق تصویب این لایحه هستند منتهی چند مورد از لایحه باید اصلاح شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی درباره ایرادات شورای نگهبان به لایحه مذکور نیز توضیح داد: ابهاماتی درباره تعریف «طبقه‌بندی بین‌المللی انواع معلولیت سازمان بهداشت جهانی»، «سالمندانی که در آستانه معلولیت قرار ندارند » و «تعیین اعمال مجرمانه و مجازات آن‌ها» وجود دارد که این ابهامات برطرف خواهد شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی لایحه حمایت از حقوق معلولان را یکی از قوانین اثر بخش برای کاهش مشکلات معلولان دانست و گفت: تنها سه اشکال جزیی به این لایحه وارد شده که هفته گذشته در مجلس بررسی شد و از آنجا که نمایندگان مشغول بررسی لایحه بودجه سال 97 هستند، قرار است به زودی به تأیید نهایی برسد.

وی درباره تخصیص اعتبار برای اجرای لایحه حمایت از حقوق معلولان گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی ما نیز همین مسأله است که تلاش می‌کنیم این موضوع را در بودجه 97 ببینیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار