در گفت‌وگو با پانا

کدیور، عضو شورای عالی آموزش‌وپروش: نظام آموزشی در دنیا بر پایه تلفیق دانش آموزان است

تحصیل در مدارس خاص، توقعات خاص را در پی دارد

تهران (پانا) - عضو شورای عالی آموزش و پرورش گفته است که نظام آموزشی در دنیا بر پایه تلفیق دانش آموزان نخبه و عادی است و طبقه بندی دانش آمزوان روشی شکست خورده به حساب می آید.

کد مطلب: ۸۰۰۰۵۸
لینک کوتاه کپی شد
کدیور، عضو شورای عالی آموزش‌وپروش: نظام آموزشی  در دنیا بر پایه تلفیق دانش آموزان است

پروین کدیور در گفت‌وگو با پانا درباره تصمیم شورای عالی آموزش و پرورش مبنی بر حذف آزمون ورودی مدارس خاص و تأثیر این تصمیم‌گیری در کاهش استرس دانش‌آموزان گفت: حذف این آزمون‌ها حتما در کاهش استرس و اضطراب دانش آموزان تأثیر دارد.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: اساسا با هر گونه برچسب زدن به دانش‌آموزان و طبقه‌بندی کردن آن‌ها به تیزهوش و غیره مخالف هستم و فکر می‌کنم همه دانش‌آموزان می‌توانند یاد بگیرند و بهتر است که این افراد اگر نخبه و تیزهوش هستند در کلاس‌هایی حضور داشته باشند که سایر دانش‌آموزان هم حضور دارند.

وی تأکید کرد: دانش‌آموزانی که به عنوان نخبه یا تیزهوش در کلاس درس حضور دارند، می‌توانند الگویی برای سایر دانش‌آموزان باشند.

کدیور ادامه داد: بسیاری از کشورهای پیشرفته از جمله ژاپن سال‌هاست که روش آموزشی خود را تغییر داده‌اند به طوری که در کشور14 سال است که به خاطر تبعات اخلاقی، جداسازی دانش‌آموزان نخبه از عادی انجام نمی‌شود .

وی با بیان اینکه همه دانش‌آموزان باید از عدالت آموزشی بهره‌مند شوند، گفت: به نظر من وقتی عده‌ای در مدارس خاص تحصیل می‌کنند توقعات خاص هم دارند که این‌طور نباید باشد و همه باید از عدالت آموزشی برخوردار باشند.

این استاد دانشگاه تربیت معلم خاطرنشان کرد: در نظام تعلیم و تربیت دو نوع کار می‌توان انجام داد: یکی تلفیق دانش‌آموزان و دیگری جداسازی آن‌هاست. امروز در جوامع دنیا، نظام تعلیم و تربیت با تکیه بر تلفیق است چرا که تبعات مفید آموزشی برای دانش‌آموزان دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار