داوری، کارشناس آموزشی: افرادی که با حذف آزمون مخالف هستند، پشتوانه علمی و حرفه‌ ای ندارند

درگیر شدن دانش آموز با تست و آزمون به او آسیب روحی و روانی وارد می کند

تهران (پانا) - کارشناس آموزش و پرورش معتقد است افرادی که با حذف آزمون مخالف هستند، پشتوانه علمی و حرفه ‌ای ندارند زیرا درگیر شدن دانش‌آموز با تست و آزمون به او آسیب روحی و روانی وارد می کند.

کد مطلب: ۸۰۰۰۱۴
لینک کوتاه کپی شد
داوری، کارشناس آموزشی: افرادی که با حذف آزمون مخالف هستند، پشتوانه علمی و حرفه‌ ای ندارند

محمد داوری در گفت‌وگو با پانا با اشاره به اینکه با حذف آزمون ورودی دوره ابتدایی مدارس تیزهوشان و نمونه‌دولتی، مدارس دوره اول متوسطه منحل خواهند شد اظهار کرد: حذف آزمون ورودی هفتم در تمام جوانب از جمله جنبه روان‌شناختی کاملا علمی و کارشناسانه است.

وی با اشاره به اینکه این افدام وزیر آموزش و پرورش قابل تحسین و حمایت است ادامه داد: این اقدام دلایل علمی، حرفه‌ای و روان‌شناختی دارد بنابراین بسیاری از کارشناسان حوزه آموزش و پرورش از این اقدام حمایت کردند.

کارشناس آموزش و پرورش افزود: افرادی که مخالف این اقدام‌اند سه دسته هستند؛ خانواده‌هایی که به دلیل آگاهی کم احساس می‌کنند این موضوع ظلم به دانش‌آموزان تیزهوش آن‌ها است، یا افرادی که احساس تعلق نسبت به سمپاد دارند، افرادی که در موسسات کنکور فعالیت دارند نیز با این موضوع مخالف می‌کنند.

داوری بیان کرد: این سه دسته افراد که مخالف این موضوع هستند پشتوانه علمی و حرفه‌ای ندارند و به دلیل منفعت تجاری با آگاهی کم خواستار برگزاری آزمون هستند.

وی همچنین اضافه کرد: افرادی که موافق حذف آزمون هستند معتقدند که دوره کودکی دانش‌آموزان را نباید درگیر آزمون و تست کرد و فشار روحی و روانی به آن‌ها آسیب وارد کند.

کارشناس آموزش و پرورش با بیان اینکه دوره کودکی باید با شادی همراه باشد اظهار کرد: برگزاری آزمون در دوره ابتدایی رقابت فرسایشی بین دانش‌آموزان ایجاد می‌کند و آن‌ها را از نظر روان‌شناسی اجتماعی نسبت بهم در یک رابطه منفی رقابتی قرار می‌دهد.

داوری عنوان کرد: تفکیک دانش‌آموزان در متوسطه اول با رویکردهای تربیت اجتماعی سازگار نیست دانش‌آموزانی که استعداد ضعیف دارند در مدارس عادی تحصیل می‌کنند و آن‌هایی که از نظز دهنی قوی هستند با طرح شهاب آموزش دیده تا به عنوان استعدادهای برتر و سرمایه‌های ملی مورد حمایت قرار بگیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار