واکنش مسئولان محیط زیست البرز به انتشار کلیپ سگ‌های ولگرد:

گزارش رهاسازی سگ‌های ولگرد در بیابان به دادستانی کرج ارسال می‌شود

تهران (پانا) - مدیرکل محیط زیست استان البرز در واکنش انتشار کلیپی از وضع نامناسب سگ‌‌های ولگرد در این استان گفت کارشناسان محیط زیست به منطقه اعزام شده‌اند و قرار است گزارش آن تهیه و به دادستانی کرج ارسال شود.

کد مطلب: ۸۰۰۰۱۰
لینک کوتاه کپی شد
گزارش رهاسازی سگ‌های ولگرد در بیابان به دادستانی کرج ارسال می‌شود

فردین حکیمی در گفت‌وگو با پانا درخصوص انتشار کلیپی در فضای مجازی از رهاسازی سگ‌های ولگرد در بیابان‌های استان البرز و وضع نامناسب این حیوانات گفت: کلیپی از سگ‌های ولگرد در فضای مجازی منتشر شده است، این اتفاق در منطقه حلقه دره و مرکز دفن زباله کرج که تحت نظارت شهرداری است، رخ داده است. کارشناس محیط زیست استان به منطقه اعزام شده‌اند و گزارش این بازدید تهیه خواهد شد و پس از آن برای دادستان مرکز استان (کرج) ارسال می‌شود. علاوه بر این موضوع از طریق استانداری نیز پیگیری خواهد شد.

مدیرکل محیط زیست استان البرز با اشاره به خلأ قانونی در زمینه حقوق حیوانات در کشور گفت: قانونی برای برخورد با حیوان‌آزاری و همچنین حمایت از حقوق حیوانات وجود ندارد که مطابق آن بتوان وظایف قانونی را انجام داد. انتشار این کلیپ برای اولین بار نیست و پیش از این هم از شهرک صنعتی اشتهارد کلیپی منتشر شد که گزارش آن به دادستانی مرکز استان ارسال شد.

حکیمی با بیان اینکه محیط زیست نسبت به وضع حیوانات بی‌تفاوت نیست، گفت: ما به این موضوع ورود کرده‌ایم به لحاظ قانونی نمی‌توانیم اقدام مستقیمی انجام دهیم. با این حال، به لحاظ وظیفه‌ای که بر دوش محیط زیست قرار دارد از حیوانات حمایت خواهیم کرد و نسبت به اینگونه اقدامات بی‌تفاوت نیستیم.

مدیرکل محیط زیست استان البرز خاطرنشان کرد: طبق دستورالعمل کنترل سگ‌های ولگرد، وظایف دستگاه‌ها مشخص شده است اما اگر لایحه حمایت از حقوق حیوانات به تصویب مجلس برسد بهتر می‌توان از وضع حیوانات حمایت کرد.

در کلیپی که در فضای مجازی منتشر شده است،سگ های ولگرد در بیابان‌های استان البرز به دلیل شدت گرسنگی یکدیگر را خورده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار