مدیرکل امور آسیب‌دیدگان سازمان بهزیستی در گفت‌وگو با پانا

«سند سلامت اجتماعی» اردیبهشت‌ 97 رونمایی می‌شود

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر امور آسیب‌دیدگان سازمان بهزیستی کشور از تهیه سند سلامت اجتماعی خبر داد و گفت این سند در اردیبهشت ماه سال آینده رونمایی می‌شود.

کد مطلب: ۸۰۰۰۰۳
لینک کوتاه کپی شد
«سند سلامت اجتماعی» اردیبهشت‌ 97 رونمایی می‌شود

فریبا درخشان‌نیا در گفت‌وگو با پانا درباره تهیه سند سلامت اجتماعی گفت: در ماده 57 احکام دائمی برنامه ششم توسعه، سازمان بهزیستی به عنوان متولی سلامت اجتماعی معرفی شده است بنابراین اقداماتی که از این پس در این زمینه انجام می‌شود با مسئولیت این سازمان است.

مدیرکل دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور افزود: کمیته راهبری تدوین سند سلامت اجتماعی تشکیل شده و جلسات متعددی نیز با اعضای شورای اجتماعی و صاحب‌نظران حوزه سلامت اجتماعی برگزار شده است. همچنین قرار است هفته جاری جلساتی با موضوع سند سلامت اجتماعی با نمایندگان تشکل‌های مردمی برگزار شود.

وی افزود: تدوین پیش‌نویس اولیه سند سلامت اجتماعی در دستور کار قرار دارد و بازخورد دستگاه‌های اجرایی، صاحب‌نظران و مردم دریافت می‌شود و طبق برنامه‌ریزی که انجام شده، سند مذکور در اردیبهشت ماه سال آینده آماده رونمایی است.

درخشان‌نیا درخصوص جهت‌گیری سند سلامت اجتماعی گفت: مهم‌ترین موضوعی که در سند سلامت اجتماعی مد نظر قرار دارد موضوع افزایش سرمایه اجتماعی است که در آن شناخت موضوع، راهکارها و مداخلات لحاظ شده است و در نهایت خروجی سند به افزایش سرمایه اجتماعی منجر خواهد شد.

این مقام مسئول در سازمان بهزیستی تصریح کرد: همچنین یکی از موارد مهمی که در تدوین سند سلامت اجتماعی مد نظر قرار دارد، کاهش آسیب‌های اجتماعی است که متغیرهای زیادی دارد.

به گفته درخشان‌نیا، اهداف سند سلامت اجتماعی باید همزمان با پایان مدت سند چشم‌انداز 1404 محقق شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار