مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی سازمان پژوهش آموزش و پرورش در گفت‌وگو با پانا:

هیچ درسی از کتب درسی حذف نمی‌شود/ توجه ویژه به ˝خلیج فارس˝ در کتب درسی

خبرگزاری پانا: مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تالیف سازمان پژوهش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه هیچ درسی در سال تحصیلی آینده از کتب درسی حذف نخواهد شد، از توجه ویژه به بحث خلیج فارس در محتوای کتاب های درسی خبر داد.

کد مطلب: ۷۸۱۵۰
لینک کوتاه کپی شد

محمدعلی جمالی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا در خصوص تغییرات احتمالی در محتوای کتب درسی در سال تحصیلی آینده بیان کرد: برای سال تحصیلی 93-92 هیچ درس خاصی از کتب درسی حذف نمی شود و تغییرات ویژه ای نیز در محتوای کتاب های درسی اعمال نخواهد شد.


مدیرکل دفتر برنامه ریزی و تالیف سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: در بازنگری هایی که قرار است روی کتب زبان های خارجی انجام شود، به محتوای جدید، روش های نوین آموزشی و بومی سازی محتواها توجه ویژه ای خواهد شد.


وی ادامه داد: به طور کلی در تدوین محتوای کتب درسی باید به بحث بومی سازی توجه شایانی شود و تهیه نکات درسی باید منطبق بر جغرافیا، فرهنگ و تاریخ کشورمان صورت پذیرد که اجرای این طرح در دستور کار قرار دارد.


جمالی فر تاکید کرد: در زمینه بومی سازی می توان به بحث خلیج فارس اشاره کرد که با توجه به اهمیت آن، آموزش و پرورش به این مسئله در کتب درسی خود پرداخته است و به عنوان نمونه بحث خلیج فارس به ویژه در درس جغرافیا مورد توجه قرار گرفته است.


به گفته مدیركل دفتر برنامه ریزی و تالیف سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی، سازمان پژوهش تاكنون در كتاب جغرافیا پایه اول راهنمایی، جغرافیای دوم متوسطه، كتاب استان‌شناسی و به طور ویژه در استان‌شناسی هرمزگان، كتاب جغرافیای كاردانی تربیت معلم، كتاب تعلیمات اجتماعی دوره ابتدایی، جلد كتاب اول ابتدایی و بخوانیم و بنویسیم دوم ابتدایی مباحث مربوط به خلیج‌فارس در قالب نقشه و مطالب متعدد به موضوع خلیج فارس پرداخته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار