یادواره شهدا پل معنوی برای ارتباط میان نسل انقلاب اسلامی

خبرگزاری پانا : مدیركل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: برگزاری یادواره های شهدا می تواند به عنوان پلی معنوی در ایجاد ارتباط میان نسل های مختلف انقلاب اسلامی ارتباط ایجاد كند.

کد مطلب: ۷۶۱۳۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ، خلیل رضایی مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر در اولین یادواره 111 شهدای فرهنگی كه هم اكنون با حضور وزیر آموزش و پرورش در بوشهر برگزار می شود افزود : هم اكنون نسل جوان تشنه شنیدن خاطرات دوران جبهه و هشت سال دفاع مقدس و آشنایی با سیره شهداست و ما مسوولان وظیفه داریم زمینه ارتباط نسل های سوم و چهارم انقلاب اسلامی را با نسل های اول و دوم كه همان انقلابیون، شهدا، جانبازان و ایثارگران دوران دفاع مقدس هستند را برقرار كنیم.

وی اضافه كرد: در این ارتباط از سال گذشته دبیرخانه دایمی یادواره شهدای فرهنگی و دانش آموز در اداره كل آموزش و پرورش استان بوشهر تشكیل و از اول مهر سال گذشته تاكنون با همت و همكاری مربیان و دانش آموزان با كم ترین هزینه 120یادواره شهدا در مدارس این استان برگزار شد .

مدیركل آموزش و پرورش استان بوشهراظهاركرد: با توجه به فاصله موجود بین نسل ها انتقال فرهنگ شهید و شهادت، ایثار و ایثارگری و تقویت روحیه شهادت طلبی میان نسل سوم و چهارم انقلاب یكی از مهم ترین وظایف آموزش و پرورش است.

وی یادآور شد: هدف آموزش و پرورش از برگزاری یادواره شهدا تنها تكریم نیست بلكه قصد داریم الگوهای واقعی ایثار و مردانگی را به دانش آموزان معرفی كنیم.

مدیركل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: قشر فرهنگی و دانش آموزان مهم ترین نقش را در پیروزی انقلاب، هشت سال دفاع مقدس، استمرار انقلاب و زنده نگه داشتن ارزش ها دارد به همین خاطر تلاش می شود این واقعیت ها را به نسل جوان منتقل شود.

وی یادآور شد: استان بوشهر دارای 111شهید فرهنگی، 471شهید دانش آموز، 94آزاده، 561جانباز، چهار هزار رزمنده و 250فرزند شهید شاغل در آموزش و پرورش است.

رضایی بیان كرد: در این یادواره نخستین كتاب شهدای فرهنگی نیز كه شامل دست نوشته ها و فرازی از وصیتنامه شهدا است جمع آوری شده كه رونمایی می شود.

وی با تاكید بر استمرار برگزاری این گونه یادواره ها گفت: برپایی موزه شهدا فرهنگی و دانش آموز، چاپ كتابی در زمینه شهدای دانش آموز و جمع آوری اسناد شهدا از دیگر برنامه های یادواره دائمی شهدای فرهنگی و دانش آموز است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار