فرماندار مهران :

فرماندار مهران خواستار راه اندازی ˈبازارچه کوله بریˈ با عراق شد

خبرگزاری پانا : فرماندار مهران خواستار راه اندازی و فعالیت ˈبازارچه کوله بریˈ در کنار پایانه مرز بین المللی این شهرستان با کشور عراق شد.

کد مطلب: ۷۵۱۷۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان مهران ،حجت الله نصیری پور در جریان نشست استاندار و مدیران اجرایی استان ایلام با سرکنسول عراق در کرمانشاه گفت: هیچ گونه محدودیتی برای فعالیت بازارچه کوله بری در مرز مهران وجود ندارد.

وی ادامه داد: نزدیک به پنج هکتار زمین در حاشیه مرز بین المللی مهران برای احداث بازارچه کوله بری آماده سازی شده است.

فرماندار مهران اظهار کرد: افزون بر این همه کارهای مربوط به راه اندازی بازارچه کوله بری در مرز بین المللی مهران انجام شده است.

نصیری پور تصریح کرد: با وجود توافق مسوولان ارشد استان های ایلام و واسط عراق و آمادگی جمهوری اسلامی ایران و استان ایلام در زمینه آغاز فعالیت بازارچه مرزی کوله بری در مهران، مقام های استان واسط در همسایگی مهران تاکنون در این زمینه اقدامی انجام نداده اند.

وی افزود: بر پایه تماس ها و مذاکره های حضوری با مقام های استان واسط، راه اندازی بازارچه کوله باری در مرز مقابل ایران در شهرستان سرحدی مهران نیازمند صدور محوز و موافقت دولت مرکزی عراق است.

نصیری پور خواستار رایزنی، پی گیری و مذاکره سرکنسول عراق با دولت مرکزی این کشور برای صدور موافقت نامه و مجوز فعالیت بازارچه مرزی کوله بری در مرز رسمی ایران و عراق در منطقه سرحدی مهران و ˈزرباتیهˈ عراق شد.

ومرز بین المللی مهران دارای بهترین شرایط برای گسترش و تقویت پیوندهای اقتصادی و فرهنگی با کشور عراق است.

به گفته وی پایانه مرزی مهران در فاصله 85 کیلومتری جنوب باختری شهر ایلام مهمترین کانون صادرات کالا به عراق و تردد زوار شهرها و مکان های مذهبی دو کشور است.

که نزدیک به یک میلیارد دلار کالای غیر نفتی سال 91 از راه بخش بازرگانی این پایانه به عراق صادر شد.

وی یاد آور شد :به طور میانگین روزانه پنج تا شش هزار زائر و گردشگر مذهبی از پایانه مسافری مرز بین المللی مهران راهی شهرها و مکان های مقدس ایران و عراق می شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار