استاندار اردبیل: تریبون نماز جمعه فرصت اصلاح و آگاه‌سازی است

خبرگزاری پانا: استاندار اردبیل گفت: تریبون نماز جمعه فرصتی شاخص برای اصلاح و آگاه‌سازی جامعه در رسیدن به نقطه کمال است.

کد مطلب: ۷۴۱۰۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، اکبر نیکزاد درجریان برگزاری اولین مراسم گرامی داشت (یادبود) ائمه جمعه متوفی استان اردبیل که در مسجد میرزا علی‌اکبر این شهر برگزار شد اظهار داشت: این که مسایل سیاسی روز به صورت هفتگی از تریبون نماز جمعه و از زبان خطیب بازگو می‌شود در حقیقت نوعی آگاه‌سازی اقشار مختلف جامعه است که سبب می‌شود بیش از هر زمان دیگر این جایگاه با فضیلت به نقطه خشم و کینه‌توزی دشمن تبدیل شود.
وی با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای با فضیلت محراب و هم چنین ائمه جمعه متوفی که سال‌ها در این سنگر زحمت کشیده و زمینه آگاه‌سازی جامعه را فراهم کردند، ادامه داد: تریبون نماز جمعه از آن جهت مورد کینه‌توزی دشمنان است که در آن خطیب می‌تواند پرده از ماهیت پلید استکبار و برنامه‌های خباثت‌بار آنها باز کند تا زمینه‌ای فراهم شود که مردم بیشتر با ماهیت چنین نظام‌های دیکتاتور آشنا شوند.
نیکزاد خاطرنشان کرد: اگر از این ظرفیت به بهترین شکل و در جهت روشنگری و انتقال پیام انقلاب اسلامی استفاده شود هم در بعد سیاسی و هم معنوی می‌تواند به کانون تحول و شایسته‌ترین فرصت در ایجاد بستر همدلی و هماهنگی تبدیل شود.
این مسوول، تریبون نماز جمعه را ظرفیتی شایسته و فرصتی مطلوب در بازگو کردن مسایل و مشکلات مردم و انتقال پیام حقیقی انقلاب اسلامی به تمام آزادی خواهان و ملت‌های تشنه معارف اسلامی اعلام کرد و ادامه داد: در این زمینه ائمه جمعه باید از بهترین شیوه‌ها در گرایش دادن جوانان و نوجوانان استفاده کنند تا یک فرصت استثنایی تربیتی نیز در این سنگر فراهم آید.
وی، یاد و خاطره ائمه جمعه متوفی استان به ویژه آیت‌الله مروج و جعفری را گرامی داشت و یادآور شد: این شخصیت‌ها همیشه نام و یادشان به نیکی برده می‌شود، چراکه با کم ترین امکانات اما اوج همت و دلدادگی توانستند سرمایه‌های کشور ما و نسل آینده را به سمت تعالی واقعی سوق دهند.
استاندار اردبیل با یادآوری این که جمهوری اسلامی ایران در ارتقای شاخص‌های معنوی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی به همت حضور اقشار مختلف مردم جهادگونه در مسیر عزت و شرف واقعی حرکت می‌کند، متذکر شد: علما در این مسیر بهترین و زیباترین تأثیرگذاری روحی، روانی و معنوی را داشتند و سبب شدند، توطئه‌های دشمنان در همان نطفه و بدو شکل‌گیری خنثی شود.
نیکزاد در پایان از عالمان وارسته و شخصیت‌های شهیر این استان به عنوان سرمایه‌های اصلی و نقطه اتکا یاد کرد و گفت: راهنمایی‌های این علما در طول تاریخ در این مهم که ملت ایران در صحنه با بصیرت و روشندلی حاضر شوند، نقشی به سزا داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار