خواننده سرودهای انقلابی کشور در گفت وگو با پانا مطرح کرد؛

ابراز علاقه محمد گلریز به اجرای مشترک با گلپا/اجرای سمفونی مطهر در روز معلم

خبرگزاری پانا: محمد گلریز برادر کوچکتر اکبر گلپایگانی ابراز علاقه کرد که یک بار به همراه این خواننده به روی صحنه می رود.

کد مطلب: ۷۴۰۲۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار فرهنگی پانا، محمد گلریز خواننده سرودهای انقلابی کشور با اشاره به علاقه اش به اجرای برنامه با برادر بزرگترش اکبر گلپایگانی(گلپا) گفت: علاقه بسیاری دارم که یک بار به همراه اکبر اجرایی را برای مخاطبان موسیقی انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در دوران کودکی بارها از روی صدای اکبر گلپایگانی الگوبرداری می کردم؛ در حال حاضر نیز علاقه زیادی به صدای او دارم و به همین دلیل دوست دارم یک بار به همراه این خواننده به روی صحنه بروم.

گلریز خاطرنشان کرد: بارها مدیران مرکز موسیقی از اکبر خواسته اند که اجرایی را در ایران داشته باشد که او موافقت نکرده است، کنسرت مشترک من و او نیز باید با موافقت او باشد چون او بزرگ است و من کوچک؛ و علاقه دارم بار دیگر خاطرات گذشته را با برادرم ورق بزنم و یک بار دیگر با او آواز بخوانم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای سمفونی مطهر در روز معلم اشاره کرد و گفت: شاعر شعر این سمفونی امیر علی احمدی است؛ این منظومه 32 بیت دارد که به چهار بخش برای اجرا در چهار قطعه تقسیم شده و مضمون آن درباره شخصیت شهید مطهری و فداکاری‌ها و فعالیت‌های وی برای انقلاب و اسلام است.

خواننده شهید مطهر در بخش دیگری از سخنان خود به چگونگی آشنایی با این سمفونی اشاره کردو افزود: من از طریق سید محمد میرزمانی سرپرست وقت دفتر موسیقی ارشاد در جریان این پروژه قرار گرفتم و از من به عنوان خواننده این سمفونی دعوت شد. ستاد حکمت مطهر هر سال برای شهید مطهری همایش برگزار می‌کند که احتمالا این سمفونی هم به همین دلیل پیشنهاد شده است و احتمالا در هفته معلم اجرای عمومی خواهد شد.

وی تاکیدکرد: من با خانواده و فرزندان آن شهید بزرگ انس و ارتباط زیادی دارم. چندین بار هم به خاطر آثاری که به این مناسبت اجرا کرده‌ام مورد تقدیر و تشویق خانواده شهید مطهری قرار گرفته‌ام و همین باعث شد تا نیروی بیشتری گرفته و اجرای خوانندگی این سمفونی را با افتخار قبول کنم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار