اکبریانی در گفت گو با پانا:

کتاب محمدعلی سپانلو غیر قابل چاپ شد

خبرگزاری پانا: محمدهاشم اکبریانی از غیرقابل چاپ اعلام شدن کتاب محمدعلی سپانلو از مجموعه «تاریخ و ادبیات معاصر ایران» و در دست نگارش بودن کتاب‌های احمدرضا احمدی و سهراب سپهری از همین مجموعه خبر داد.

کد مطلب: ۷۳۴۲
لینک کوتاه کپی شد

محمدهاشم اکبریانی-نویسنده و شاعر- درباره نگارش ادامه تاریخ ادبیات معاصر ایران به خبرنگار فرهنگی پانا گفت: مجموعه «تاریخ ادبیات معاصر ایران» یک طرح تحقیقاتی ادبی است که گزارشی از زندگی حرفه‌ای، شخصی و اجتماعی شخصیت‌های ادبی ایران؛ این مجموعه منبع قابل استنادی برای آیندگان و پژوهشگران خواهد بود.
اکبریانی بیان کرد: تاکنون 12 جلد از این مجموعه منتشر و راهی بازار کتاب شده است که پنج جلد نخست آن توسط انتشارات روزگار و هفت جلد بعدی توسط نشر ثالث به چاپ رسیده است البته این ناشر اکنون در حالت تعلیق به سر می‌برد و سرنوشت کتاب‌ها هم نامعلوم است.
نویسنده «لبخند» تصریح کرد: از این مجموعه چندی پیش کتاب محمدعلی سپانلو به اداره کتاب وزارت ارشاد معرفی شد که غیر قابل چاپ اعلام شده است و اکنون مجلدهای مرتبط با «سیمین بهبهانی»، «سهراب سپهری»، «زین‌العابدین موتمن» و «احمدرضا احمدی» مراحل تحریر را طی می‌کنند.
اکبریانی ادامه داد: برای نگارش کتاب «سهراب سپهری» گفت‌و‌گوهایی با همایون‌دخت، پری‌دخت و پروانه، خواهران سپهری و یکی از دوستان سهراب در کاشان انجام شده است.
وی اظهار کرد: تلاش می‌شود تا کتاب ‌های این مجموعه با نگاه جامعه شناختی و روانشناسانه و با تاکید بر جامعه‌شناسی ادبیات به رشته تحریر درآیند تا در آینده منبع خوب و قابل اعتنایی برای پژوهشگران باشندو
اکبریانی یادآور شد: در نگارش این مجموعه از نقد آثار و شخصیت‌ها پیشگیری شده چرا که نخواسته‌ایم به دیدگاه‌های خود را به خواننده تحمیل کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار