گویا خبر داد؛

ارسال سرم ضد عقرب و ضد مارگزیدگی به مناطق زلزله ‌زده بوشهر

خبرگزاری پانا: رئیس مركز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت، از ارسال سرم ضد عقرب و ضد مارگزیدگی به مناطق زلزله ‌زده بوشهر خبر داد.

کد مطلب: ۷۱۴۶۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، دكتر محمدمهدی گویا كه شب گذشته به منظور بررسی وضعیت بهداشتی مناطق زلزله زده به بوشهر رفته است، گفت: مارگزیدگی و عقرب‌گزیدگی در بوشهر حتی در شرایط عادی سال هم دیده می‌شود و در حال حاضر به دلیل حادثه زلزله، احتمال مارگزیدگی و عقرب‌گزیدگی در این مناطق زیاد است.

وی با اشاره به اینكه بخشی از این سرمها از تهران و بخشی دیگر از دانشگاه علوم پزشكی بوشهر تامین شده است، گفت: خوشبختانه كمبودی از نظر تامین سرم ضدمار گزیدگی و عقرب‌گزیدگی وجود ندارد.

گویا همچنین با اشاره به مالاریا خیز بودن این منطقه گفت: از صبح امروز عملیات سمپاشی در مناطق زلزله زده آغاز شده و همچنین تعداد 500 تخته پشه بند در اختیار مردم منطقه قرار گرفته است كه به نظر می‌رسد كافی باشد.

وی، مهم‌ترین مشكل منطقه زلزله‌زده را قطع آب و برق عنوان كرد و گفت: خوشبختانه در ساعات اولیه وقوع زلزله، مشكل آب آشامیدنی از طریق توزیع آبهای بطری مرتفع شد و همچنان توزیع آب آشامیدنی سالم به مردم منطقه ادامه دارد.

رئیس مركز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت همچنین از آماده باش تمامی نیروهای امدادی و درمانی در منطقه خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار