آزادی‌خواه:

مدارس سمپاد؛ تبعیضی ناروا / لزوم تقویت طرح شهاب در مدارس

تهران (پانا) - عضو هیات رئیسه فراکسیون فرهنگیان مجلس با بیان اینکه در مدارس ترکیب دانش‌آموزان نباید از یک الگوی خاص پیروی کند، وجود مدارس سمپاد را تبعیضی ناروا بین دانش‌آموزان دانست.

کد مطلب: ۷۱۳۴۷۰
لینک کوتاه کپی شد
مدارس سمپاد؛ تبعیضی ناروا / لزوم تقویت طرح شهاب در مدارس

احد آزادی‌خواه در گفت‌وگو با خانه ملت با اشاره به حذف هر نوع آزمون تستی در مدارس ابتدایی کشور، حذف مدارس خاص و ممنوع شدن توزیع کتاب‌های تستی کمک درسی، گفت: در مدارس ترکیب دانش‌آموزان نباید از یک الگوی خاص پیروی کند به این معنا که دانش‌آموزان باید با ضریب هوشی متفاوت در کلاس‌های درس حضور داشته باشند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در صورتی که در کلاس‌های درس دانش‌آموزان مستعد حضور داشته باشند می‌توانند الگویی برای دیگر دانش‌آموزان شوند تا با تلاش بیشتر خود را ارتقا دهند؛ وجود مدارس سمپاد باعث ایجاد تبعیضی ناروا بین دانش‌آموزان می‌شود.

وی بیان کرد: حضور دانش‌آموزان در سطوح مختلف علمی انگیزه و رقابت سالمی را بین دانش‌آموزان ایجاد می‌کند که به دنبال آن می‌توان منتظر بهبود سطح آموزش و تقویت بنیه علمی مدارس بود؛ در این حالت فرآیند تربیت علمی به صورت خودجوش اتفاق می‌افتد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مدارس سمپاد با اجرای آزمون ورودی دانش‌آموزان را گلچین می‌کردند و سایر دانش‌آموزان بدون وجود الگو و فردی که برای آنها انگیزه ایجاد کند در مدارس عادی به تحصیل مشغول بودند.

آزادی‌خواه در ادامه تاکید کرد: اگرچه ممکن است برخی مخالفت‌ها با این طرح وجود داشته باشد اما حذف مدارس سمپاد اقدامی است که تحقق آن ضروری است؛ ممکن است خانواده‌هایی که امسال برای آزمون ورودی مدارس سمپاد هزینه کرده‌اند با حذف این مدارس متضرر شوند اما برای سال‌های آینده دغدغه پذیرش در مدارس سمپاد از بین می‌رود.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح شهاب، ادامه داد: دانش‌آموزان تیزهوش در این طرح شناسایی شده و به درستی هدایت می‌شوند اگرچه طرح شهاب برای اجرایی شدن به تقویت نیاز دارد اما با این طرح می‌توان از دانش‌آموزان تیزهوش حمایت کرد که استعداد این دانش آموزان هرز نرود.

وی با بیان اینکه ممکن است آزمون ورودی مدارس سمپاد مطابق با استانداردهای علمی نباشد و برای تشخیص دانش‌آموزانی که به معنای واقعی تیزهوش هستند باید راهکار دیگری تعریف شود، ادامه داد: نمرات و معدل دانش‌آموزان طی دوران تحصیل به عنوان معیاری برای سنجش توانمندی دانش‌آموزان در نظر گرفته شود تا بتوان از طریق آن دانش‌آموز تیزهوش را از سایر متمایز کرد.

عضو هیات رئیسه فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: اگرچه ممکن است مدارس دولتی از نظر مدیریتی در طی سالیان گذشته ضعیف شده باشند اما معلمان می‌توانند با گذراندن دوره‌های ضمن خدمت توانایی خود را به روز کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار