رییس مرکز بیماریهای خاص استان خراسان جنوبی گفت:

نبود حامی برای بیماران سلیاک خراسان جنوبی

رییس مرکز بیماریهای خاص استان خراسان جنوبی گفت: بیماران سلیاک خراسان جنوبی هیچگونه حمایتی از سوی انجمنهای خیریه، موسسات و نهادها نمی شوند.

کد مطلب: ۷۱۳۳۵۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان جنوبی، هادی دهقان رییس مرکز بیماریهای خاص استان خراسان جنوبی گفت: 75 بیمار سلیاک در خراسان جنوبی وجود دارند که با وجود داشتن هزینه های بالا در تامین مواد غذایی و خوراکی مورد نیاز خود، متاسفانه هیچگونه انجمن و موسسه ای از آنان حمایت نمی کند.

دهقان با بیان اینکه مواد خوراکی مورد نیاز این بیماران از کشورهای خارجی وارد می شود افزود: متاسفانه هر سبد غذایی بسته به نوع و میزان این بیماری بین 150 هزار تومان تا یک میلیون تومان هزینه دربردارد که گاهی ممکن است به بیش از یک سبد غذایی نیاز داشته باشند.

وی با بیان اینکه حداقل 6 تا 7 سبد غذایی در سال این بیماران نیاز دارند گفت: بیشترین مواد غذایی این بیماران آرد مخصوص، ماکارونی و نان مخصوص است که هزینه آن بالاست.

رئیس مرکز بیماریهای خاص استان با بیان اینکه بیماران سلیاک زیر پوشش مرکز بیماریهای خاص قرار ندارند افزود: 90 درصد این بیماران وضعیت مالی آنها نامناسب است که باید حمایت شوند.

بیماری سلیاک، نوعی بیماری گوارشی است که به پرزهای روده کوچک آسیب می رساند و سبب اختلال در جذب مواد مغذی می شود. این بیماری یک اختلال خودایمنی روده باریک است که مبتلایان در صورتی که پروتئینی از دسته گلوتن را که در برخی از غلات مانند گندم و جو وجود دارد، مصرف کنند، دچار علایم گوارشی می شوند.

بیماری سلیاک از بیماریهای شایع برای تمام سنین است و علائم آن فقط در سنین کودکی بروز نمی کند و اشکال خاموش و مخفی آن ممکن است در مقاطع مختلف زندگی خود را نشان دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار