رئیس کمیسیون آموزش مجلس: بعید می‌دانم در هیچ کشوری مانند ایران 22 نوع مدرسه وجود داشته باشد

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی معتقد است دوران مدرسه در شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان موثر است.

کد مطلب: ۷۱۳۳۲۸
لینک کوتاه کپی شد
محمد مهدی زاهدی در چهارمین همایش ملی روانشناسی مدرسه به موضوع کنکور اشاره و عنوان کرد: آموزش و پرورش و آموزش عالی در این موضوع به مشکل برخورده است و در مجلس هم قانونی برای آن داریم.

وی افزود: قانون را در اختیار متخصصان علوم تربیتی قرار می‌دهیم تا نقاط ضعف و قوت شناسایی شود و اصلاحیه برای آن داشته باشیم.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در کشور به هر دلیلی ۲۲نوع مدرسه داریم و بعید می‌دانم در هیچ کشوری این تنوع وجود داشته باشد.

زاهدی خطاب به متخصصان علوم تربیتی تصریح کرد: نظر تخصصی خود را درباره تنوع مدرسه به ما اعلام کنید تا کار کاملا براساس اصحاب علوم تربیتی پیش رود.

وی بیان کرد: سال گذشته موضوع آموزش مهارتی مطرح شد و امسال قصد داریم بیشتر روی این موضوع کار شود.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عنوان کرد: باید ببینیم این حجم مطالب درسی برای دانش آموزان ضروری است؟ آیا واقعا این محتوای ریاضی برای دانش آموز مفید است؟ که من فکر می‌کنم باید در کمیت دروس تجدید نظر کنیم زیرا فرصت لازم برای مهارت‌آموزی به دانش آموز نداریم.

زاهدی به خلاقیت و نوآوری در دانش‌آموزان اشاره و گفت: اگر بخواهیم چنین کاری در آموزش و پرورش داشته باشیم باید در محتوای کمی و کیفی تجدید نظر کنیم.

وی درباره دین باوری دانش‌آموزان اظهار کرد: چرا نباید فرصت پیدا کنیم که به دانش‌آموزان به طور عملی سبک زندگی اسلامی و ایرانی را بیاموزیم؟ آیا این درس به اهمیت ریاضی نیست؟

زاهدی با تاکید بر مهارت‌آموزی دانش‌آموزان عنوان کرد: متخصصان علوم تربیتی در این مورد باید به آموزش و پرورش و آموزش عالی کمک کنند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه باید در دوران مدرسه فرصت را غنیمت بدانیم تصریح کرد: شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان در این دوران است.

وی درباره فضای مجازی بیان کرد: وقتی از دانش‌آموزان بازداشتی اغتشاشات اخیر درباره علت کارشان پرسیدند، پاسخ‌ها نشان داد که اطلاعات کافی وجود ندارد. این نشان می دهد باید در نگاه به تاثیر فضای مجازی در دانش‌آموزان از ایده متخصصان بهره‌مند شویم.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: باید رشد همه جانبه براساس توانمندی‌های افراد داشته باشیم و به آنها پاسخ دهیم به گونه‌ای نباشد که تعطیلی مدارس تیزهوشان رشد و شکوفایی دانش‌آموزان را حذف کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار